صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با حضور عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی

نشست شورای اداری بنادر و دریانوردی هرمزگان در بندر شهید رجایی برگزار شد

نشست شورای اداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با حضور عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تمجید از تلاش های صورت گرفته در مجتمع بندری شهید رجایی، توسعه دریاپایه را به عنوان محور و مدار توسعه ملی برشمرد.
محمد آشوری با اشاره به سه عنصر ساختاری، عملکرد مدیریتی و رفتاری افزود: زیر ساخت های این سه عنصر می بایست متناسب با نیروهای انسانی ایجاد شود.
آشوری در خصوص هماهنگی بین دستگاه های مرتبط در بحث زیر ساخت های الکترونیکی گفت: می بایست پیرامون تقویت و هماهنگی این زیر ساخت ها فعالیت یکسانی بین دستگاه های  ذیربط وجود داشته باشد و اگر اختلاف نظری در این بین به وجود آید، این آمادگی وجود دارد که در حوزه های ملی با تشکیل جلساتی در راستای رفع آن اقدام شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: مسائل اقتصادی چون در زندگی مردم نمود دارد نباید لحظه ای در بحث توسعه در همه ی حوزه ها تعلل کرد.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن سواحل و دسترسی به آبهای آزاد دارای ظرفیتهای است که برای هر کشوری حسرت و برای ما نعمت است و این ظرفیت ها می تواند موتور محرک اقتصاد کشور و پایه و بستر مورد استفاده ی بسیاری از صنایع باشد.
محمد سعیدنژاد افزود: بسیاری از صنایع می بایست در کنار بنادر احداث می شد که متاسفانه این صنایع در نقاط دیگر کشور انجام شده و این امر امروز مشکلات زیست محیطی را به دنبال داشته است.
سعیدنژاد گفت: خوشبختانه بندر شهید رجایی به لحاظ شرایط ژئو پلیتیک در یک جای بی نظیر واقع شده که به حمد ا... بعد از برجام توفیقات قابل توجهی در این بندر صورت گرفته است و روند استمرار این اقدامات نیازمند گذشت زمان بیشتر است.
وی با اشاره به الحاق ۲۴۰۰ هکتار اراضی جدید پشتیبانی به بندر شهید رجایی افزود: سیاست کلی در این راستا اجتناب از انبارسازی خواهد بود و چشم اندازی که برای این اراضی پیش بینی شده ایجاد محلی برای ارزش افزوده کالا با نگرش به توسعه ترانشیب خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی به بحث گردشگری دریایی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی توسعه مراکز و امکان جذب گردشگر و توریست است که در این راستا فعالیت ها با سرعت شتابانی در حال انجام است.
لازم به ذکر است، در ابتدای این نشست مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح گزارشی از عملکرد حوزه های مختلف دریایی و بندری پرداخت.
اله مراد عفیفی پور به افزایش تردد در کانالهای دسترسی بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: به مدد اقدامات مطلوبی که در سازمان بنادر صورت گرفته، تردد شناورها به ویژه با اندازه های بزرگ افزایش یافته است.
عفیفی پور افزود: متناسب با توسعه فیزیکی و پسکرانه می بایست بخش دریایی نیز توسعه یابد.
وی ضمن اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته بنادر گفت: ضرورت ایجاب می کند که دستگاه های همکار نیز با افزایش ساعت کاری در فرایند فعالیت مراجعین، تسهیل به وجود آورند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان به پروژه های در حال سرمایه گذاری در مجتمع بندری شهید رجایی اشاره کرد و افزود: با احتساب تجهیزات، حدود ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بندر در حال انجام است