صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

از فرشید خیر آبادی

دو کتاب در زمینه عکاسی منتشر شد

دو کتاب با عناوین " عکاسی از محصول برای تبلیغات" و "شاعرانه نگاه کن!" اثر فرشید خیر آبادی منتشر شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از هنر آنلاین، دو کتاب با عناوین " عکاسی از محصول برای تبلیغات" و "شاعرانه نگاه کن!" اثر فرشید خیر آبادی منتشر شد." عکاسی از محصول برای تبلیغات"  با تاکید بر تجارت الکترونیک از فرشید خیر آبادی  در وب سایت و کتابخوان  فیدیبو ، کتابراه و طاقچه منتشر شده است.
کتاب "عکاسی از محصول برای تبلیغات" با تاکید بر تجارت الکترونیک و کاربرد عکس در سایت های اینترنتی، کلکسیونی از عکس ها را گرد آوری کرده است که روی سایت ها به دلایل گوناگون قرار می‌گیرند.
عکس ها به جز نمایش دادن وظیفه انگیختن هیجان و افزایش تمایل به بازدید و خرید یا ماندن در سایت را بر دوش می‌کشند.گفتنی است، در عکاسی تجاری انتقال پیام تولید کننده و یا ارائه کننده بسیار مهم است و برانگیختن شوق خریدار و نیز کشش به سمت "برند" یا مارک تجاری که آهنگ مطرح کردن آنرا داریم، مهم و از وظایف عکس و عکاس است.
در معرفی کتاب عکس "شاعرانه نگاه کن ! " چنین می‌خوانیم:
شاعرانه نگاه کن!
به هر چیز، به هر چه .
از هیچ، چیزها دیدن؛ آنچه نادیدنى ست، زیبا دیدن.
بسان "هایکو" و منطق "ذن" ، بسان کوتاهى و لذت؛ بسان گذر از تاریکى به درخشش. چه با دوربین موبایل؛ چه با دوربین من. مى توان هنرمند عکاس بود وُ شاعرانه نگاه کرد.
فرتور برداری، هنری ست با ژانرهای گونه گون و من آن را جدای از عکاسی تجاری می دانم؛ هرچند در گونه تجاری آن نیز خوب است ویژگی ها و تکنیک های هنری رعایت شود، اما این " گونه " خود ویژگی هایی مخصوص به خود را دارد. در فرتور برداری هنری به جزییات سخت افزاری کار با دوربین وُ رنگ وُ نور وُ کامپوزیشن بسنده نخواهد شد و آن چیزهای دیگر شاعرانه نیز به میان می آید و آن چیزهای دیگر است که هنر می آفریند؛ شاعرانه .
اینگونه بود که "شاعرانه نگاه کن!" آغازیدن گرفت و این کتاب پایان یافت.