صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

پیک مصرف برق از مرز 50 هزار مگاوات گذشت

پیک مصرف برق در حالی روز گذشته از مرز 50 هزار مگاوات گذشت که سال گذشته چنین رقمی برای بار مصرف در نیمه‌های تیر اتفاق افتاده بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس, به دنبال تداوم گرمای هوا بویژه در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور پیک مصرف برق در روز سه‌شنبه از مرز 50 هزار مگاوات گذشت.
پیک مصرف برق در حالی روز سه شنبه از مرز 50 هزار مگاوات گذشت که سال گذشته چنین باری در نیمه‌های تیرماه اتفاق افتاده بود.
گزارش‌ها حاکی از این است که روز چهارشنبه 24 خردادماه رکورد پیک مصرف برق استان خوزستان چند هفته زودتر از مدت مشابه سال گذشته شکسته شد و از مرز 7 هزار و 880 مگاوات گذشت.
این گزارش می‌افزاید: پیک مصرف برق در روز گذشته با ثبت عدد 50 هزار و 90 مگاوات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 هزار و 685 مگاوات افزایش داشته است.
گزارش‌ها از مبادلات برق نیز نشان می‌دهد که کل مبادلات برق در روز گذشته برابر با یک هزار و 806 مگاوات بوده که سهم صادرات از این میزان یک هزار و 281 مگاوات، و سهم واردات 525 مگاوات بوده است.
میزان مصرف برق صنایع نیز برابر با 3 هزار و 986 مگاوات بوده که اندکی نسبت به روز گذشته کاهش نشان می‌دهد.
پیشتر حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه برای مصرف و تأمین 55 هزار مگاوات آمادگی داریم و اگر مصرف کشور به 57 هزار مگاوات برسد، 2 هزار مگاوات کمبود تولید برق خواهیم داشت، گفت: سه راهکار برای مقابله با خاموشی برق پیش‌بینی شده است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا کشور با رشد 9 درصدی مصرف برق مواجه شده‌ است، گفت: امسال با دو پدیده رشد متوازن صنعت و افزایش دمای هوا مواجه شده‌ایم، البته رشد متوازن صنعت خبر خوبی است و وقتی صنعت در کشور رشد پیدا می‌کند، مصرف انرژی بیشتری طلب می‌شود و معنی آن این است که تولیدات صنعتی روبه‌افزون است.
حقی‌فام افزود: درکنار این موضوع با پدیده افزایش دما و گرمای زودرس در کشور مواجه شده‌ایم، به‌ طوری‌ که در مناطق جنوبی و سیستان و بلوچستان دمای هوا به 54 درجه رسیده است.
وی ادامه داد: مراکز مصرف انرژی عمدتاً در بوشهر، خوزستان، هرمزگان و تهران است که این افزایش گرما باعث شده است میزان رشد مصرف برخلاف انتظار به حدود 10 درصد نزدیک شود.