صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان:

تهیه طرح تفصیلی شهر گراش در لارستان کلید خورد

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان خبر داد: تهیه طرح تفصیلی شهر گراش در لارستان کلید خورد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، جلسه طرح تفصیلی شهر گراش با حضور مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان، نماینده استانداری، نماینده میراث فرهنگی استان، جهاد کشاورزی، شهرداری، شورای اسلامی شهر گراش، نظام‌مهندسی و ...، در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.
مهرابی مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل در حاشیهٔ جلسه مذکور گفت: اولین جلسه مشورتی و راهبری طرح تفصیلی شهر گراش که طرح جامع آن در تاریخ ۱۳۸۹/۰۹/۲۰ توسط شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس مصوب شده، تشکیل و با برگزاری این نشست رسماً مطالعات آن آغاز گردید و اولین جلسه بررسی وضع موجود در کمیته فنی خرداد ماه امسال برگزار شد.
وی افزود: مطالعات تهیه طرح تفصیلی، متعاقب طرح جامع صورت می‌پذیرد و در حقیقت تنظیم برنامه‌های مفصل و اقدامات جزئی و دقیق در مناطق و محلات شهری و طراحی آن‌ها را به عهده دارد. علاوه بر این، تکلیف تمامی قطعات زمین را به لحاظ کاربری، تراکم ساختمانی و گذربندی مشخص می‌کند و به عنوان یک سند در دستورکار شهرداری قرار خواهد گرفت.
مهرابی با بیان اینکه طرح تفصیلی گراش توسط مهندسین مشاور ذیصلاح شهرسازی تهیه و بودجه آن از محل اعتبارات شهرداری گراش تأمین می‌شود، افزود: اقدامات نظارتی آن توسط اداره کل راه و شهرسازی لارستان و طبق ساز و کار قانونی تعریف شده صورت می‌پذیرد و این طرح برای محدوده‌ای به مساحت ۱۵۶۵/۷ هکتار تهیه خواهد شد.
مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل سپس به تبیین این طرح پرداخت و افزود: بر اساس تعریف ارائه شده در مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح تفصیلی بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت‌های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین شده وبر این اساس نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت با توجه به مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌گردد.
وی در پایان تصریح کرد: بودجهٔ تهیهٔ طرح جامع و نیز تبدیل عکس‌های هوایی به نقشه که به عنوان اساس و از ملزومات تهیه طرح تفصیلی محسوب می‌شود، از محل اعتبارات دولتی که در اختیار اداره کل راه و شهرسازی بوده، تأمین شده است.