صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نعمت زاده:

کارخانه تولید تایر زابل، توسعه سیستان و بلوچستان را به دنبال دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم انعقاد قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک زابل گفت: ساخت این کارخانه با هدف صادرات نیمی از تولید انجام می شود و توسعه بخش مرکزی استان سیستان و بلوچستان را به همراه خواهد داشت.
«محمدرضا نعمت زاده» امروز (چهارشنبه) در مراسم امضای قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک زابل در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: استان سیستان و بلوچستان استانی گسترده و بزرگ است که شمال، جنوب و مرکز آن جای توسعه و کار بسیار دارد.
نعمت زاده از ایجاد مجتمع بزرگ صنعت فولاد در چابهار واقع در جنوب این استان خبر داد و افزود: مجتمع پتروشیمی و طرح توسعه مکران که کم کم در حال پاگرفتن است نیز این منطقه را در حد عسلویه مطرح خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: خط انتقال گاز از ایرانشهر به شهرهای چابهار و زاهدان آغاز شده و در بخش جنوبی ایرانشهر نیز وزارت نفت و واحدهای پتروشیمی به منظر سرعت بخشیدن به کار، در حال فعالیت اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در مرکز این استان نیز شرکت «بافت بلوچ» که در گذشته جزو واحدهای بزرگ صنعتی محسوب می شد، با خصوصی سازی نادرست و بروز آتش سوزی به تعطیلی کشیده شد، اما با تلاش فراوان آن را از سازمان خصوی سازی بازپس گرفتیم.
وی با بیان اینکه ماشین آلات جدید این شرکت برای راه اندازی در فاز نخست در راه است، ابراز امیدواری کرد این واحد صنعتی بتواند حتی در مقیاسی بزرگتر از گذشته به تولید و فعالیت بپردازد.
این مقام مسئول با اشاره به بررسی و انجام کار کارشناسی برای استقرار واحد ساخت تایر خودرو در این استان، بیان داشت: ابتدا تصمیم بر آن بود که این کارخانه به زاهدان یا ایرانشهر برود، اما در نهایت با توجه به برنامه های عمرانی و صنعتی شهرستان زابل برگزیده شد.
وی تصریح کرد: بهره برداری از این واحد صنعتی در کنار صنایع جنبی آن و پاسخگویی به نیازهای مختلف جمعیت مستقر در این واحد صنعتی، به طور قطع ایجاد اشتغال و توسعه منطقه را به همراه خواهد داشت.
نعمت زاده خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا یک واحد قالب سازی را در همان منطقه احداث کنیم تا به این ترتیب قالب های لاستیک را در زابل ساخته و مجبور به وارد کردن آن از سایر نقاط کشور نباشیم.
وی تصریح کرد: دولت صادرات 50 درصد لاستیک های تولید شده را در این کارخانه دنبال می کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان، دسترسی به بازارهای صادراتی را از امتیازات اصلی مناطق مرزنشین برشمرد که سایر نقاط کشور از آن محرومند.