صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده اتاق اصناف در قائنات:

اصناف سهم زیادی در اشتغال زایی دارند

نماینده اتاق اصناف ایران در استان خراسان جنوبی ، شهرستان قائنات گفت: بازار ایران احتیاج به یک تحول و حمایت از صنایع داخلی دارد تا با رونق...
 همراه شود و در گذری کوتاه به بازار ، به وضوح می‌توان کساد بودن بازار اصناف مختلف را مشاهده کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، حسن مالکی نژاد در گفت وگو در آستانه روز اصناف (اول تیر) گفت: در سال های گذشته رکود حاکم بر اقتصاد موجب بروز مشکلات متعددی برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی شده و حتی برخی به دلیل نبود بازار و تقاضا به تعطیلی واحدهای تولیدی یا صنفی خود اقدام کرده‌اند.
وی تصریح کرد:  طرح‌های مختلفی برای خروج از رکود در دستور کار   قرار گرفته اما این اقدامات کافی و موثر نبوده و نتوانسته مشکلات اصناف را به طور کامل برطرف کند؛ از سوی دیگر نبود تقاضا برای خرید محصولات مختلف سبب شده تا واحدهای تولیدی نیز با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کنند.
بسیاری از واحدهای تولیدی با وجود همه مشکلات، توانایی عرضه محصولات به بازار را  دارند  که لازم است حمایت های ویژه از تولیدات داخلی صورت بگیرد.
مالکی نژاد با تاکید بر اینکه اصناف سهم زیادی را در اشتغال زایی دارند، افزود: با توجه به میزان اشتغال ایجاد شده در اصناف می توان گفت اصناف در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرده اند و در صورت حمایت مسئولان می توانند نسبت به افزایش تولید و اشتغال در کشور کمک شایانی داشته باشند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال اظهار کرد: اصناف به عنوان فعالان بازار و متولیان امر توزیع در کشور نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می توانند ایفا کنند. در مجموعه اصناف اراده خوبی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی وجود دارد.