صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده اتاق اصناف ایران در تهران مطرح کرد:

لزوم اختصاص بسته های حمایتی به کار آفرینان اصناف

نماینده اتاق اصناف ایران در استان تهران، شهر قدس گفت: توجه به بخش تولید و اختصاص بسته های حمایتی و تشویقی به کار آفرینان اصناف و پیگیری...
 اصلاح قانون نظام صنفی در مجلس باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، حسین چناقچی  در آستانه روز اصناف در خصوص خواسته های صنوف از ریاست جمهوری افزود: تا کنون تسهیلات مناسبی به بنگاه های صنفی و کوچک اختصاص نیافته و فقط به صنایع بزرگ پرداخت شده است اما برای احیا و نوسازی صنایع کوچک و نوسازی بنگاههای زود بازده  باید به این بنگاه ها نیز توجه شود.
وی تصریح کرد: بازنگری در قانون نظام صنفی، مسائل مربوط به مالیات، نوسازی بنگاه های کوچک و متوسط، ارائه تسهیلات ارزان به اصناف،  بازنگری در قانون کار و رسیدگی به موضوع کسب وکارهای نوین، از اولویت های فوری اصناف برای پیگیری است.
چناقچی در خصوص پیگیری اصلاح قانون نظام صنفی در مجلس شورای اسلامی افزود: اشکالات موجود در قانون نظام صنفی فعلی این است که قانون بدون درنظر گرفتن مسایل کارشناسی شده و با عجله به تصویب رسیده  و باید برای رفع مشکلات اصلاحیه های قانون نظام صنفی با بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسان مجرب و بررسی های دقیق به تصویب برسد.
وی همچنین با اشاره به برخی از قوانین دست و پاگیر برای احیای بخش تولید اظهار کرد: با اصلاح برخی قوانین و رفع موانع کسب و کار می توان نسبت به رونق تولید و صادرات امیدوار بود.
چناقچی با تأکید بر اینکه دولت می‌تواند با حمایت‌های ویژه از اصناف بنیه اقتصادی کشور را تقویت کند، اظهار داشت: دولت می‌تواند از طریق تعامل با مجلس شورای اسلامی، قوانین و مقرراتی وضع کند که موانع و خلأها در مسیر رشد اصناف برداشته شود.