صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس:

عمر ناوگان حمل‌ونقل در استان فارس ۳۵ سال است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس گفت: عمر ناوگان حمل‌ونقل در استان فارس ۳۵ سال است، سالانه ۲۵ میلیون تن بار...
 در استان فارس جابه‌جا می‌شود که تا ۴۰ میلیون تن ظرفیت دارد که با توجه به صنعتی بودن استان در چند سال آینده به این مقدار خواهیم رسید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، علیرضا سیاهپور در جمع خبرنگاران با اشاره به انعکاس فعالیت‌های راهداری در رسانه‌ها اظهار کرد: ساماندهی ساختار اداری و فضایی در استان فارس مشکلاتی داشت که در سال گذشته در حال حل این مشکلات بودیم.
وی افزود: با استقرار و چیدمان نیروی انسانی بعد از اقدام زمان‌بر بود و به دلیل زمستان زودتر در سال گذشته و هم‌زمان با تغییرات کارها را در برنامه‌ریزی قرار دادیم و کمبود اعتبارات ایجاد نگرانی و چالش کرد.
سیاهپور عدم مواجه شدن با بحران‌ها را فداکاری کارکنان راهداری عنوان کرد و گفت: سیل‌ها را با مدیریت جهادی و بدون پول پشت سر گذراندیم و اعتبارات فقط برای داشتن حداقلی‌ها کفاف می‌داد.
وی با اشاره به فعالیت‌های راهداری در راستای ایمن‌سازی جاده‌ها برای نوروز تصریح کرد: سفرهای مقامات به فارس نیز کار را فشرده‌تر و سخت‌تر کرد اما با فداکاری کارکنان شرایط را عادی کردیم.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس بیان کرد: در راستای حقوق شهروندی و خدمات به آن‌ها سعی در کاهش تلفات جاده‌ای هستیم. سیستم حمل‌ونقل هوشمند از دیگر خدمات برای ایجاد امنیت بیشتر در حال انجام است.
سیاهپور گفت: روشنایی خطی و نقطه‌ای را در راستای کاهش خطرات در تقاطع‌های غیراستاندارد را در حال انجام هستیم. ورود و خروج‌های رد این تقاطع‌های ۹۰ درجه احتمال تصادفات را زیاد می‌کند که با ورود و خروج استاندار سبب کاهش تصادف شویم.
وی با اشاره به نصب تابلوها، خط‌کشی و بازسازی آن‌ها عنوان کرد: به سمت آسفالت‌های کم‌هزینه رفتیم. در حوزه حمل‌ونقل به سمت ارتقا خدمات رفتیم و آن را به بخش خصوصی واگذار کردیم و فقط بخش نظارتی و سیاست‌گذاری به عهده ما است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس افزود: عمر ناوگان حمل‌ونقل در استان فارس ۳۵ سال است، سالانه ۲۵ میلیون تن بار در استان فارس جابه‌جا می‌شود که تا ۴۰ میلیون تن ظرفیت دارد که با توجه به صنعتی بودن استان در چند سال آینده به این مقدار خواهیم رسید.
سیاهپور تصریح کرد: ۱۲۰ شرکت مسافربری با ۶۴۰۰ راننده و ۴۱۰۰ ناوگان در استان فارس در حال خدمات‌رسانی هستیم که ۵ تعاونی در این راستا فعالیت دارند و ۱۲ میلیون مسافر در سال جابه‌جا می‌شوند. پدیده خودمالکی یکی از آسیب‌های موجود است که به‌زودی تمام شرکت‌ها به ۵۰ شرکت سراسری تبدیل می‌شوند.