صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در نشست شورای مسکن استان خوزستان مطرح شد:

پنج هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در خوزستان

استاندار خوزستان از وجود پنج هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در این استان خبر داد، این در حالیست که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی...
 خوزستان تاکنون حدود ۶۳ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان در خوزستان واگذار شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست شورای مسکن استان خوزستان گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله در بخش مسکن، موضوع مسکن مهر است. هم‌اکنون ۹ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در استان داریم.
وی افزود: بنا شد طبق برنامه زمان‌بندی این ۹ هزار واحد تکمیل شود و هر چه زودتر به متقاضیان تحویل داده شود.
شریعتی افزود: از اداره کل راه و شهرسازی درخواست شد در جلسه آینده برنامه زمان‌بندی شده را تحویل دهد تا به تصویب شورای مسکن استان برسد.
رئیس شورای مسکن استان ادامه داد: کار تعدادی تعاونی مسکن به دلیل مشکلات بخش تعاونی کند پیش می‌رود؛ به همین دلیل از اداره کل کار و تعاون استان گلایه وجود دارد و با توجه به دستور رئیس‌جمهور که مسکن مهر باید امسال تکمیل شود به این اداره مأموریت داده شد برای ساماندهی تعاونی مسکن و فعال کردن تعاونی‌ها و رفع مشکلاتشان عمل کند تا کار ساخت مسکن مهر سریع‌تر پیش رود.
استاندار خوزستان تصریح کرد: پنج هزار واحد مسکن مهر هم که به دلیل جانمایی اشتباه و سایر مشکلات بدون متقاضی هستند.
وی ادامه داد: باید ترتیبی اتخاذ و مقرراتی تصویب شود که این واحدهای بدون متقاضی دارای جذبه شوند و برای آن متقاضی ایجاد شود و بتوانیم از سرمایه‌های ملی که تبدیل به مسکن مهر شده اما این سرمایه در حال هدر رفتن است بهره ببریم.
همچنین منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در نشست شورای مسکن استان خوزستان گفت: تمام توان خود را برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر استان که دارای متقاضی هستند به کار گرفته‌ایم.
وی افزود: جلسات متعددی را با حضور فرمانداران، شهرداران و مدیران تعاونی‌های مسکن مهر شهرهای استان در راستای حل مشکلات به‌صورت جداگانه برگزار کرده‌ایم.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: با همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات رسان خدمات عمومی پروژه‌های مسکن مهر استان به سرانجام رسیده است.
رحمانی تصریح کرد: تاکنون تعداد ۶۳ هزار و ۱۳۸ واحد از مجموع ۱۰۶ هزار واحد تعهد شده مسکن مهر استان به متقاضیان واگذار شده است.