صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد:

متولی پرداخت تسهیلات مشاغل خرد در طرح تکاپو تعیین شد

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه این صندوق مسئول تمام تسهیلات خرد مشاغل در طرح تکاپو شد، از رفع ایرادات لایحه تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغال از صندوق توسعه ملی خبرداد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، اصغر نورالله زاده در گفتگو ، گفت: صندوق کارآفرینی امید به منظور حمایت از بخش اشتغال پایدار در طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) با وزارت کار همکاری خواهد داشت.
وی ادامه داد: بر همین اساس با امضای تفاهم نامه‌ای بین صندوق کارآفرینی امید و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این صندوق متولی پرداخت تمام تسهیلات مشاغل خرد در قالب طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) شد.
وی با بیان اینکه تسهیلات کسب و کارهای خرد که مشاغل خانگی نیز بخشی از آن است توسط صندوق کارآفرینی امید  در قالب طرح تکاپو پرداخت خواهد شد گفت: میزان تسهیلات بر اساس مقررات جاری صندوق پرداخت خواهد شد که در هر استان به تناسب نوع طرح متفاوت  است.
نورالله زاده گفت: در قالب طرح تکاپو، رَسته‌های پر اشتغال در هر استان متناسب با ظرفیت‌های اشتغالی شناسایی شده است؛ به عنوان مثال در قالب طرح تکاپو در استان سمنان عمده مشاغل در حوزه گردشگری و در استان کردستان نیز در بخش فناوری اطلاعات متمرکز شده است. به همین ترتیب در استان‌های مختلف رَسته فعالیت‌های اشتغالزا شناسایی شدند که تسهیلات این مشاغل در مقایس خرد توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت خواهد شد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص آخرین وضعیت بررسی لایحه ۱.۵ میلیارد دلاری برداشت از صندوق توسعه ملی برای بخش اشتغال گفت: این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهایی شده و قرار است در نخستین جلسه علنی مجلس پس از تعطیلات عید فطر در دستور کار قرار گیرد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به چندین ایراد مرکز پژوهش‌های مجلس به لایحه مذکور، آیا اقداماتی در راستای اصلاح آن صورت گرفته است یا خیر گفت: در این زمینه روز گذشته جلسه ای با رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد و ایرادات لایحه مورد بررسی قرار گرفت.
نورالله زاده گفت: در این نشست مشترک خوشبختانه ضمن رفع ایرادات، پیشنهادات کارشناسان و مسئولان این مرکز را دریافت کردیم.