صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل فرابورس ایران:

آینده‌ی بازار سرمایه متعلق به شرکت‌های دانش‌بنیان است

مدیرعامل فرابورس اعلام کرد: آینده‌ی بازار سرمایه متعلق به شرکت های دانش‌بنیان، صنایع کوچک و متوسط در کنار صنایع بزرگ کنونی خواهد بود...
 و طلوع صنایع جدید با شکوفایی این شرکت‌ها در کنار صنایع قدیم رقم می‌خورد
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در گفت و گوی ویژه خبری ساعت 22:30 شبکه دو،  با اشاره به آغاز فرآیند ورود شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: 260 شرکت دانش بنیان در این هفته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست  خود را ارائه دادند تا وارد بازار بورس شوند
هامونی با تأکید بر شکل‌گیری برنامه‌ای راهبردی برای ورود این شرکت‌ها به بازار بورس گفت: ورود این 260 شرکت با فرآیند ارزیابی و ورود سالیانه20 شرکت به بازار بورس، ‌13 سال طول خواهد کشید بنابراین باید برنامه مدونی برای ورود شرکت ها و صنایع جدید تدوین کنیم.
وی ادامه داد: 150 شرکت کوچک و متوسط به سازمان صنایع کوچک درخواست دادند تا وارد بازار شوند.
هامونی با اشاره به ضرورت بزرگ شدن بازار بورس با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بازار آینده سرمایه متعلق به شرکت های دانش بنیان و صنایع کوچک و متوسط در کنار صنایع بزرگ کنونی خواهد بود و طلوع صنایع جدید در کنار صنایع قدیم رقم می‌خورد.
مدیرعامل فرابورس ایران راه ادامه حیات صنایع قدیمی را دانش‌بنیان شدن و به روز رسانی دانست و افزود: صنایع قدیم برای ماندن در صنعت و رقابت باید خود را دانش بنیان کنند در غیر این صورت محکوم به شکست خواهند بود.
وی با بیان اینکه درحال برنامه ریزی برای بازار اولیه این صنایع هستیم،‌گفت: اکنون بالغ بر 400 میلیارد تومان برای تامین مالی این شرکت ها در نظر گرفته شده است.
هامونی با اشاره به این‌که برای نخستین بار شاهد ورود اقتصاد هنر به بازار سرمایه هستیم، تاکید کرد: از هفته آینده شاهد پذیره نویسی هولدینگ سرمایه گذاری هنر خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی موسسان و نظارت دستگاه های اجرایی امیدواریم این اخبار، بازار را تحریک کند تا صنایع مختلف وارد شوند و پرتفوی سهام‌داران متنوع شود.