صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

احتمالا نوکیا 9 مدلی با ۴ گیگابایت رم نخواهد داشت

مدارک جدید به‌دست‌آمده از ثبت نوکیا ۹ در کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده، تغییر در شماره‌ی مدل این گوشی را نشان می‌دهند.
مدارک منتشرشده از درخواست تغییر شماره‌ی مدل نوکیا ۹ در FCC نشان می‌دهند که شماره مدل این گوشی به TA-1012 تغییر کرده است؛ پیش از این نوکیا ۹ با شماره مدل TA-1004 شناخته می‌شد. HMD به‌عنوان سازنده‌ی گوشی‌های برند نوکیا از FCC خواسته است نتایج مربوط به گوشی با شماره مدل TA-1004 را بدون تغییر برای شماره مدل TA-1012 نیز ثبت کند. طبق این درخواست، دیگر شماره مدل قبلی معتبر نیست و از این پس این گوشی با شماره مدل جدید TA-1012 شناخته می‌شود.
پیش از این نتیجه بنچمارک‌ گیک‌بنچ برای نوکیا ۹ استفاده از حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایتی را در آن تأیید کرده است. با این حال مدل دیگری از این گوشی نیز با شماره مدل TA-1004 و چهار گیگابایت رم در این بنچمارک مشاهده شده است. با توجه به این درخواست جدید HMD و شماره مدل ثبت‌شده برای مدل چهار گیگابایتی در گیک‌بنچ، حذف مدل ۴ گیگابایتی محتمل به نظر می‌رسد.
انتظار می‌رود HMD در نوکیا ۹ از صفحه‌نمایش ۵.۳ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ استفاده کند. تصاویر فاش شده نیز دوربین دوگانه در پشت دستگاه را نشان می‌دهند. فرکانس کاری هسته‌های پردازنده‌ی هشت هسته‌ای این گوشی روی ۱.۹ گیگاهرتز تنظیم شده است و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که نوکیا ۹ به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز شده باشد.