صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد:

تسریع در اجرای پروژه‌های چهارخطه محورهای فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در راستای کاهش تلفات و تصادفات محورهای فارس عملیات اجرایی پروژه‌های در دست اجرای چهارخطه‌های محورهای فارس تسریع می‌یابد.

به گزارش کسب و کار نیور به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس و رئیس کمیته تخصصی کمیسیون ایمنی راه‌ها در دومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در خصوص دستور کار جلسه افزود: دومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها بحث و بررسی پیرامون شهرستان شیراز، مرودشت، کازرون، اقلید، نورآباد، فیروزآباد که در سال گذشته آمار تصادفات آن‌ها در سال ۹۵ افزایش داشته بود و راهکارهایی نیز در خصوص کاهش این آمار اندیشیده شد.
وی گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که باید اجرا شود حذف نقاط پرحادثه بر اساس آمار تصادفات و تلفات است و از مهم‌ترین مواردی بود که در این کمیته به تصویب رسید.
فیروز تکاور و رئیس شورای حمل‌ونقل استان فارس ضمن تشکر از اقداماتی که در راستای ایمن‌سازی محورها توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان انجام شده افزود: توجه بیشتر به ایمن‌سازی محورهای شهرستان‌های مورد هدف می‌تواند در کاهش تلفات و تصادفات نقش به سزایی داشته باشد.
رئیس کمیته کمیسیون ایمنی راه‌های استان فارس در ادامه جلسه از فرماندهی پلیس‌راه‌های شمال استان خواست که گشت‌های نامحسوس پلیس‌راه در این شهرستان افزایش یابد بخصوص در حوزه محورهای استحفاظی شهرستان نورآباد و به نقش اساسی پلیس در کاهش تلفات و تصادفات اشاره کرد.
تکاور اضافه کرد: از دیگر مصوبات این کمیته تشکیل جلسه‌ای در اولین فرصت با حضور استانداری، راه و شهرسازی، اداره کل راهداری، شهرداری و پلیس‌راه در جهت کاهش تصادفات و تلفات و رفع موانع و مشکلات کمربندی شیراز است.
شایان ذکر است که جلسه کمیته کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور نمایندگان ادارات عضو کمیسیون ایمنی راه‌ها به ریاست راه و شهرسازی فارس در محل اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شد.