صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد:

اجرای تفاهمنامه با منطقه آزاد ماکو برای احداث ۶۰ کیلومتر بزرگراه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دومین جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار، معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی...
 برگزار شد، شرح کاملی از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی،داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی استان در دومین جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، شرح کاملی از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه داد.
نصر کاهش قابل‌توجه رقم مطالبات پیمانکاران را از شاخص‌ترین دستاوردهای این اداره کل در سال 96 عنوان کرد و گفت: امروز مطالبات واقعی پیمانکاران بعد از انتزاع مدیریت راهداری به 496 میلیارد ریال رسیده در حالی که این رقم قبل از انتزاع مدیریت راهداری یک هزار و 19 میلیارد ریال بود.
وی بر ساماندهی نیروهای انسانی در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تأکید کرد و گفت: این اداره کل با 374 نفر پرسنل به عنوان یکی از تخصصی‌ترین دستگاه‌های اجرایی استان خدمات‌رسانی می‌کند.
نصر با بیان اینکه تاکنون 351 کیلومتر بزرگراه در آذربایجان‌غربی احداث شده است، ادامه داد: 567 کیلومتر راه اصلی و 1898 کیلومتر راه فرعی در محدوده استان وجود دارد.
این مقام مسئول در خصوص آمار راه‌های روستایی استان اظهار کرد: 3878 کیلومتر آسفالت، 1324 کیلومتر شوسه و 2709 کیلومتر خاکی آمار راه‌های روستایی استان است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به طول راه‌های ساخت شده در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: 76 کیلومتر بزرگراه، 40 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 13 کیلومتر وستایی به چرخه حمل و نقل استان اضافه شد.
نصر از انجام تفاهم‌نامه با منطقه آزاد ماکو بالغ بر 60 کیلومتر بزرگراه با اعتبار 2100 میلیارد ریال خبر داد و گفت: آذربایجان‌غربی بر اساس طول کل راه‌های موجود در کل کشور رتبه 10 را دارد ولی با توجه به برخورداری آزادراه و بزرگراه نسبت به کل راه‌های موجود در استان رتبه 22 کشور را داراست.
این مقام مسئول یادآور شد: تا افق 1400 برای کسب رتبه 8 کشوری باید 1105 کیلومتر آزادراه و بزرگراه و 1881 کیلومتر راه شریانی در استان احداث شود.