صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استاندار خوزستان گفت:

آغاز ساخت راه‌آهن 140 کیلومتری غرب به شرق خوزستان

استاندار خوزستان گفت: با هماهنگی انجام شده، عملیات اجرایی راه آهن خرمشهر ـ شادگان ـ بندر امام خمینی (ره) ماه آینده شروع می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، غلامرضا شریعتی گفت: با پیگیری‌های استانداری خوزستان، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و منطقه آزاد اروند، موانع اجرایی این پروژه زیربنایی برطرف شده است و مشکلی از این حیث وجود ندارد.
وی با بیان اینکه این خط آهن 140 کیلومتری با مشارکت راه آهن و منطقه آزاد اروند با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال ساخته می‌شود، افزود: با ساخت این خط آهن یکی از موانع توسعه نیافتگی مناطق ساحلی خوزستان برطرف می شود و زمینه برای سرمایه گذاری مولد در مسیر راه آهن فراهم خواهد شد.
استاندار خوزستان با بیان اینکه این خط آهن با توجه به ساخت چند واحد فولادسازی در جنوب خوزستان و بندر شادگان و ترانزیت کالا از عراق از اهمیت راهبردی برخوردار است، افزود: اجرای این پروژه 2 تا 3 سال به طول خواهد انجامید.
شریعتی با بیان اینکه این خط آهن از مسیری مردابی و دشوارساخته می‌شود از پایان کار مطالعاتی این پروژه خبر داد.
وی ابراز امیدواری کرد با احداث این خط آهن، هزینه‌های جابجایی و حمل کالا از بنادر استان که هم اکنون بخش مهمی از آن توسط حمل و نقل جاده ای انجام می‌شود کاهش یابد و جاذبه‌های سرمایه گذاری در مناطق ساحلی و بندری استان افزایش یابد.
پیش‌تر ساخت خط آهن خرمشهر ـ شادگان ـ بندرامام خمینی (ره) در شورای عالی اقتصاد به تصویب رسیده بود.