صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت:

پرداخت تسهیلات 800 میلیارد ریالی به واحدهای تولیدی در بوشهر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با استفاده از ظرفیت سامانه بهین‌یاب، تاکنون 846 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، سیدحسین حسینی‌محمدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزود: با راه‌اندازی سامانه بهین‌یاب و الزام واحدهای تولیدی برای اخذ تسهیلات با نام‌نویسی در این سامانه تاکنون 846 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
حسینی‌محمدی گفت: تاکنون 374 واحد تولیدی اقدام به ورود اطلاعات خود در سامانه بهین‌یاب کرده‌اند که از تعداد پرونده 241  واحد تولیدی برای بررسی به کارگروه ستاد تسهیل اعتبارات ارسال شده است.
وی ادامه داد: از تعداد 41 واحد تولیدی که پرونده تسهیلات آنها به بانک‌های عامل ارسال شده، تاکنون 136 پرونده با رفع تمام نواقصات خود اقدام به عقد قرارداد با بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات کرده‌اند که 127 واحد آن موفق به اخذ تسهیلات به میزان 846 میلیارد ریال شده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: تنها راه دریافت تسهیلات برای واحدهای تولیدی، نام‌نویسی در سامانه بهین‌یاب است که هر تولیدکننده‌ای که نیازمند دریافت تسهیلات دو لتی از بانک‌های عامل است می‌توانند با ورود اطلاعات خواسته شده و دریافت کد رهگیری از تسهیلات دولتی برخوردار شود که البته شامل واحدهایی که پیش از این تسهیلات دریافت کرده‌اند نیز می‌شود.
حسینی‌محمدی با اشاره به این که سامانه این توانایی را به افراد می‌دهد تا پس از تایید پرونده در کارگروه تسهیل، بانک عامل را خود انتخاب کنند، گفت: یکی از امکانات جالبی که سامانه بهین‌یاب دارد این است که طرح بازسازی و نوسازی صنایع در سامانه بهین‌یاب به شکلی طراحی شده که دارای سه بخش بازسازی و نوسازی، طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و واحدهای تولیدی فعال است که امکان بهره‌همندی واحدهای تولیدی را در این بخش هموار و آسان می‌کند.