صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استاندار لرستان گفت:

انتقاد استاندار لرستان از تاخیر در آغاز فاز ۴ سیمان دورود

استاندار لرستان گفت: تاخیر در آغاز فاز ۴ سیمان دورود قابل قبول نیست
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری شهرستان دورود اظهار کرد: میزان سرمایه‎گذاری پیش‎بینی شده برای سالجاری در شهرستان دورود ۷۶۹ میلیارد تومان و اشتغال 2402 نفر است.
وی گفت: سهم سرمایه ‎ گذاری در شهرستان دورود در صنعت ۶۹، سهم کشاورزی ۱۹ و سهم خدمات ۱۱ درصد است.
بازوند، تکمیل پروژ‎ه‎های نیمه تمام در شهرستان مخصوصا در حوزه صنعت در اولویت برش شهرستانی سند تولید و اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: تاخیر در آغاز فاز ۴ سیمان دورود توسط سیمان فارس خوزستان قابل قبول نیست و امیدوارم این تاخیر جبران شود.
استاندار لرستان یادآور شد: تنها پروژه‎ای که از اموال امیر منصور آریا با همکاری قوه قضائیه تعیین تکلیف شده صنایع غذایی گهر دورود است؛ احیای این گونه پروژ ‎ ه ‎ ها کار آسانی نبوده است.
وی افزود: کاش همانطور که امروز از سرعت پیشرفت پروژه ‎ها انتقاد می‎شود زمان تعطیلی و آوار شدن پروژه ها هم نقد می‎شد.
بازوند با تاکید بر اینکه موانع احیای کارخانه خمیر مایه دورود هر چه هست باید به مردم معرفی شود، گفت: خود من و تمام دستگاه‎ها موظفیم به تکالیف خود در سند اشتغال سال ۹۶ جامه عمل بپوشانیم. چرا که عملکردها کاملا رصد می‎شوند.
استاندار لرستان اظهار کرد: برخی افراد در بدنه کارشناسی ادارات و بانکها حق ندارند مردم و سرمایه‎گذاران را نسبت به پیشبرد امور و طرح‎های توسعه استان ناامید و گمراه کنند.
فرماندار دورود نیز گفت: پیش‎ بینی ارزش سرمایه گذاری در شهرستان دورود در سالجاری 7690 میلیارد ریال است.
ماشاءالله نعمتی در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: پیش‎بینی سرمایه‎گذاری در شهرستان دورود در سالجاری 7690 میلیارد ریال است که در مقایسه با سال گذشته رشد 100 درصدی دارد.
وی افزود: در سال‎های گذشته و به ویژه سال 95 در حوزه کشاورزی برای احداث شبکه‎های آبیاری و قطره‎ای شهرستان دورود 230 میلیارد ریال هزینه شد.
نعمتی اضافه کرد: سال گذشته با بهره‎برداری و راه‎اندازی از ایستگاه پمپاژ روستای بنک آباد 313 هکتار از اراضی دیم در منطقه با هزینه‎ای افزون بر 60 میلیارد ریال به آبی تبدیل شد.
فرماندار دورود یادآور شد: در حوزه باغبانی در سالجاری احداث شهرک گلخانه در سطح 160 هکتار در 2 فاز پیش‎بینی شده و استعلام‎های آن نیز اخذ شده است که طبق اظهارات مدیرعامل شهرک‎های گلخانه ای استان مناقصه آن انجام خواهد شد.
وی گفت: در سند اشتغال سالجاری در شهرستان دورود نزدیک به 68 درصد از سهم ریالی سرمایه‎گذاری در حوزه صنعت و معدن است که این طرح‎ها در رأس برنامه‎های اقتصاد مقاومتی شهرستان گنجانده شده‎اند.