صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل دفتر توافق های ملی گردشگری گفت:

تدوین مرامنامه برای راهنمایان گردشگران

ساماندهی نقاط پرگردشگر، تعیین ۹ وظیفه برای سازمان میراث فرهنگی و تدوین مرامنامه‌ای برای راهنمایان گردشگری از جمله خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،در این هفته شماره چهارم ماهنامه فرهنگی هنری مهر پارسه با گزارش‌هایی از خبرنگاران در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتشر شد و به قیمت ۱۰ هزار تومان به فروش می رسد.
در این هفته معاون میراث فرهنگی کرمان گفت: به دنبال برنامه ریزی های این اداره، احیا و مرمت کاروانسراها، انبارها و قنات ها جان تازه ای می گیرد.
همچنین در این هفته موزه ملی ایران از شهروندان دعوت کرد از سه اثر سفالی که در موزه ملی قرار دارد و روی آنها نقش هایی از یوزپلنگ ایرانی حک شده دیدن کنند. این دعوت به مناسبت پیروزی تیم ملی ایران برای ورود به جام جهانی ۲۰۱۸ اعلام شده است.
مدیرکل دفتر توافق های ملی گردشگری در این هفته گفت: یکی از مشکلات در بررسی مناطق گردشگری این است که افراد تصمیم گیر زیاد هستند به همین منظور باید نقاطی را که بیشترین گردشگر را دارند ساماندهی کنیم. یکی از این برنامه‌ها ساماندهی کویر مرنجاب است چرا که در ایام خاصی این کویر بیشترین تعداد گردشگر را دارد.
سومین نشست تدوین پرونده جنگل‌های هیرکانی برای ثبت جهانی در آمل با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی برگزار شد. در این نشست چگونگی تدوین پرونده جنگل‌های هیرکانی برای ثبت جهانی آن مورد بررسی قرار گرفت.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این هفته ۹ وظیفه سازمان میراث فرهنگی را برای توسعه کمی و کیفی صنایع دستی کشور تعیین کردند. بر اساس ماده ۳ در راستای تمرکز در سیاست گذاری و برنامه ریزی و نظارت در زمینه، حفظ، احیا، ترویج، توسعه کمی و کیفی صنایع دستی و حمایت و تشویق تولید، عرضه و صادرات محصولات صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی چند وظیفه را موظف است انجام دهد یکی از آنها صدور مجوز تاسیس و پروانه تولید کارگاهی، صدور کارت شناسایی صنعتگر، صدور گواهی اصالت و صدور مجوز برگزاری حراج آثار فاخر است.
تدوین مرامنامه ای برای جلوگیری از تخلف راهنمایان گردشگری خبر دیگری بود که دبیر جامعه تورگردانان ایران اعلام کرد و گفت: این جامعه با همکاری جامعه راهنمایان برای جلوگیری از تخلف برخی از راهنمایان که سوبسیدی برای خرید صنایع دستی توسط گردشگران خارجی می گیرند تدوین کرده است تا تخطی فعالان این حوزه مدیریت شود.
پس از حوادث تروریستی در تهران دبیر و عضو جامعه تورگردانان ایران گفت: تاکنون هیچ یک از تورهای گردشگری خارجی به واسطه اتفاقات و حملات تروریستی تهران لغو نشده و تاکنون هیچ یک از همکاران ما در آژانس های مسافرتی خبری از پشیمانی گردشگران برای آمدن به تهران گزارش نداده اند.