صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کارگران معدن کوشک بافق:

کارگر متوفی با اصابت سنگ در جا کُشته شد

کارگران کوشک بافق با بیان این که مرگ یکی از کارگران بر اثر اصابت سنگ، بسیار دلخراش بود، خواستار رسیدگی اداره کار به وضع ایمنی این معدن شدند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، روز گذشته یک کارگر جوان در معدن کوشک بافق بر اثر اصابت سنگ به سَر، جان خود را از دست داد.
یکی از کارگران که زمان حادثه در محل حاضر بوده می‌گوید: مکان کار کارگر متوفی به خاطر انجام عملیات، به طور مشخص ناایمن بود و هنگامی که سنگ به سرِ او اصابت کرد، صدای وحشتناکی بلند می‌شود؛ زمانی که به محل حادثه می‌رسیم، با صحنه بدی مواجه شدیم: کارگر جانش را به شکل دلخراشی از دست داده بود.
این کارگر می‌گوید : سنگ فرود آمده بین 100 تا 200 کیلو وزن داشت؛ بعد حادثه با اداره کار بافق تماس گرفتیم و خواستار بازرسی از محل و کشف علت حادثه شدیم.
این کارگر با بیان این که یکی از خواسته‌های اصلی کارگران معادن و به طور اخص ما کارگران کوشک بافق، رعایت اصول ایمنی و ایمن‌سازی شغلی است؛ افزود: گنجی همکار ما کارگری بود که ۴ سال از عمرش را در این زیرزمین سپری کرد، چرا باید این اتفاق برایش بیفتد؛ سال 92 هم برای دو نفر از کارگران همین اتفاق رخ داد.