صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با وجود افزایش فشارها ادامه دارد؛

خودداری دولت قطر از انتشار گزارش مرگ کارگر بریتانیایی

دولت قطر از انتشار یک گزارش در خصوص علت مرگ یک کارگر بریتانیایی که سال گذشته هنگام کار در ورزشگاه خلیفه به علت سقوط از ارتفاع جان سپرده است،‌ خوداری می‌ورزد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایلنا؛  دولت قطر از انتشار یک گزارش در خصوص علت مرگ یک کارگر بریتانیایی که هنگام کار در ورزشگاه خلیفه به علت سقوط از ارتفاع جان سپرده است،‌ خوداری می‌ورزد.
ورزشگاه خلیفه یکی از ورزشگاه‌هایی است که برای برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ آماده می شود و صدها کارگر هم اکنون بر روی آن کار می‌کنند.
شرایط ایمنی کار کارگران  قطری همواره یکی از بحث‌های مورد مجادله میان سازمان‌های حقوق بشری و دولت قطربوده است چرا که از زمان کلید خوردن پروژه های  جام جهانی ۲۰۲۲ تاکنون صدها کارگر جان خود را از دست داده اند.
پیش بینی می‌شود در صورتی که بی توجهی‌های دولت قطر به این مسئله، بازهم ادامه داشته باشد تا سال ۲۰۲۲ هر سال هزار کارگر جان خود را از دست می‌دهند که این به معنای مرگ ۷ هزار کارگر است.
علاوه بر مشکلات فوق در زمینه تامین ایمنی شغلی کارگران بسیاری از آنها از عدم پرداخت منظم دستمزدها و ضبط اجباری پاسبورت‌هایشان به دست کارفرمایان گلایه دارند.