صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فقرکودکان بدترین شکل فقر

حاشیه نشینی عوارض زیادی برای کودکان دارد

قائم مقام وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه نشست های شورای ساماندهی کودکان خیابانی منشا...
 خیر باشند، گفت: حاشیه نشینی عوارض بیشماری برای کودکان ساکن این مناطق دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،«ابوالحسن فیروز آبادی» روز سه شنبه در چهارمین جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابانی که درمحل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با اشاره به تغییرات رشد جمعیتی، موضوع کودکان کار را حائز اهمیت دانست .
وی گفت: وجود ١٠ تا ١٢ میلیون جمعت حاشیه نشین، تغییرات سریع جمعیتی را در این مناطق ایجاد کرده است.
در این نشست که با تلاش دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی و با حضور اعضای شورا و نمایندگان دستگاه های مرتبط برگزار شد گزارشی از نتایج طرح شناسایی کودکان باز مانده از تحصیل مقطع ابتدایی ارائه شد.
به گزارش ایرنا، در ادامه «احمد میدری» معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این گردهمایی اعلام کرد: معاونت رفاه اجتماعی وزارتخانه طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی را در سال 1395 اجرا و نتایج را به دبیرخانه این شورا ارائه داد.
** را اندازی سایت مشق ما 
وی در ادامه گفت: این معاونت به منظور جمع آوری اطلاعات اقتصادی و اجتماعی و هدفمند کردن حمایت های اجتماعی و بازگرداندن کودکان کار به چرخه تحصیل و آموزش، سایت مشق ما را راه اندازی کرده است که بر اساس این اطلاعات در تمام استان های کشور با این کودکان تماس گرفته می شود .
میدری درباره دشواری های جمع آوری اطلاعات کودکان بازمانده از تحصیل و خانواده های آنان توضیح داد و گفت : دکتر فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در این راه کمک های شایسته ای داشت.
وی اظهار کرد: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل به دلیل در دست نبودن شماره های تماس تمام افراد دارای نقصان است.
** فقر کودکان بدترین شکل فقر است 
معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی ماه رمضان را ماه مبارزه با فقر دانست و افزود: اهتمام دین اسلام نیز مبارزه با فقر است و فقر کودکان بدترین شکل فقر به شمار می رود.
میدری گفت: اگر کودکی از تغذیه و رفتن به مدرسه محروم باشد، یعنی فقیر است، اگر کودکی معلول باشد و نتواند به مدرسه برود بازهم فقیر است و امیدوارم برای بازگشت کودکان دوره ابتدایی به مدرسه سیاست گذاری و توجه خاص به وجود بیاید.
وی تصریح کرد: تاکنون ١٣٢هزار کودک بازمانده از تحصیل در کل کشور در مقطع ابتدایی شناسایی شده است و امید می رود با همکاری تمام دستگاه ها روند شناسایی با دقت و سرعت بیشتری پیگیری شود.
در ادامه این نشست «روزبه کردونی» مدیر کل دفتر پیشگیری از اسیب های اجتماعی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی رفاه اجتماعی ابعاد مختلف مشکلات کودکان کار و خیابان را مطرح کرد .
براساس این گزارش «زباله گردی» به عنوان بدترین اشکال کار کودک نیز مطرح شد.
در این نشست نماینده سمن امام علی (ع) نتایج یک پژوهش را که بین بیش از 600 کودک زباله جمع کن جمع آوری شده بود، ارایه داد.