صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

همکاری ایران و کره جنوبی در حوزه تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش می یابد

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت...
و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری هدف از سفر به کره جنوبی را گسترش تعامل و همکاری در حوزه تامین مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: کشور کره جنوبی، دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه ساختارها و نهادهای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان و متوسط است که با افزایش تعامل و همکاری میان کشور ایران و نهادهای تامین‌مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط این کشور، زمینه توسعه حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، معاون توسعه مدیریت و جذب منابع با اشاره به ظرفیت کشور کره جنوبی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: کره جنوبی با بیش از ٣.٤ میلیون شرکت کوچک و متوسط برای بیش از ١٣ میلیون نفر اشتغال و سالانه بیش از ٧٤٩ میلیارد دلار تولید از کل ١٥٠٠ میلیارد دلار سرانه‌ی GDP کره جنوبی ایجاد می‌کنند.
وی با اشاره به حجم ٤٩٠ میلیارد دلاری تسهیلات دریافتی توسط این شرکت ها در سال ٢٠١٦ گفت: در نظام تامین مالی این شرکت‌ها، دو نهاد فوق یعنی صندوق ضمانت اعتباری و بانک صنعتی نقش اساس دارند که صندوق ضمانت اعتباری نهادی دولتی با ٢٣٠٠ نفر نیروی کار، سرمایه بالغ بر ٤.٢ میلیارد دلار ضمانت‌هایی به ارزش صادره به مبلغ ٤١ میلیارد دلار صادر کرده است.
دلیری، با اشاره به گستره وسیع این نهاد مالی در کشور کره جنوبی با بیش از ١٠٧ شعبه در کره جنوبی گفت: بانک صنعتی کره جنوبی یا SME با اختصاص ٦٢ درصد از سرمایه به دولت، دارای سرمایه‌های ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری و تامین مالی شرکت‌هاست و اکنون با١٣٥٠٠ نفر نیروی کار، ٦٤٤ شعبه داراست و تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط با تسهیلات ارزان قیمت می باشد را هدف اصلی خود قرار داده است.
وی ادامه داد: دارایی های این بانک بیش از ٢٩٣ میلیارد دلار است و تا کنون به شرکت های کوچک و متوسط تسهیلات به ارزش ١٣٤ دلار اختصاص داده است.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری در سفر به کره جنوبی ضمن دیدار و گفتگو با مقامات این کشور در حوزه ضمانت اعتباری و تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط ، با مدیرعامل صندوق ضمانت اعتباری کره و معاون بین الملل بانک صنعتی کره برای همکاری های متقابل تبادل نظر کرد.