صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

واعظی مطرح کرد

برنامه وزارت ارتباطات برای ایجاد اشتغال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه این وزارتخانه برای ایجاد اشتغال در سال ۹۶ را تشریح کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، با توجه به نام‌گذاری سال ۹۶ به نام سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تقویت ارتباط با صنعت و دانشگاه را ازجمله برنامه‌های این وزارتخانه برای تحقق این شعار اعلام کرد.
محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: برای ایجاد اشتغال باید همکاری تنگاتنگی بین دانشگاه‌ها و بخش‌های صنعتی مرتبط ایجاد کرد.
وی گفت: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیاست این وزارتخانه، تقویت ارتباط با دانشکده‌های مرتبط است تا فارغ‌التحصیلانی وارد جامعه شوند که توانمندی‌های موردنیاز بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را تأمین کنند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه تاکنون ارتباط عملی خوبی بین دانشگاه‌ها و صنعت در کشور به وجود نیامده است، افزود: اگر دانشگاه نیازهای کشور را نداند قطعاً هرچه دانشجو تربیت کند و هرچه پروژه تحقیقاتی تعریف کند، امیدی نیست که در آینده محصول موردنیاز بازار، تولید شود.
واعظی خاطرنشان کرد: باید همکاری نزدیکی میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با دانشگاه‌های کشور در حوزه برق و الکترونیک، مخابرات و نرم‌افزار و سخت‌افزار ایجاد شود.
وزیر ارتباطات پیش‌ازاین نیز از برنامه‌ریزی برای ایجاد ١٣٠ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات در سال جدید خبر داده بود. به گفته واعظی، فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۹۵ نیز توانسته است ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند.