صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

لاریجانی

روند رای گیری زمان بر بود

رئیس مجلس شورای اسلامی روند رای گیری در انتخابات را زمان بر دانست و گفت: با وجود این که چندین بار در قوانین گفته شده....
 که باید انتخابات مکانیزه برگزار شود و نگرانی مردم رفع و در وقت آنها صرفه جویی شود اما در عمل اجرا نشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس پس از ارایه گزارش عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره روند برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه به مجلس شوررای اسلامی از همه دست اندرکاران اجرایی و نظارتی تشکر کرد.
وی اظهارکرد: وزیر کشور گزارش روشن و شفافی را ارائه کرد، البته همان طور که خودتان هم متذکر شدید اصلاحاتی را هم باید در روش کار انتخابات صورت گیرد.
وی به وجود صف های طولانی در انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: با اینکه چندین بار در قوانین گفته شده است که باید انتخابات مکانیزه شود و نگرانی مردم رفع و در وقتشان صرفه جویی شود، اما در عمل این انجام نشد البته در بعضی از حوزه ها انجام شده است. 
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: از این جهت بنده فکر می کنم هم کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، مرکز پژوهش ها، وزارت کشور و شورای نگهبان جلسات فشرده ای باید برگزار کنند تا این مسئله رفع شود و در انتخابات بعدی که اگر لازم است نرم افزارها کنترل و انتخاباتی مکانیزه برگزار شود و صف های طولانی نداشته باشیم. 
لاریجانی ادامه داد:‌ در روز انتخابات هم تغییر فهمی نسبت به قانون، آئین نامه و ثبت مشخصات شناسنامه ای وجود داشت که همین موضوع وقت گیر بود که وزارت کشور تلاش کرد تفسیر یگانه ای درباره این موضوع حاکم شود،اما در کل این موضوع تا ساعات پایانی رأی گیری طول کشید.
وی همچنین گفت: این هم از آن دسته مطالبی است که اگر اصلاح آئین نامه می خواهد، باید انجام شود و وقتی شما کد ملی را ثبت کردید، دیگر احتیاجی به ثبت مشخصات شناسنامه ای نباشد چون وقت گیر است. 
رئیس مجلس تصریح کرد:‌ من فکر می کنم حال زمان خوبی است که وزارت کشور با کمیسیون شوراها ارتباط نزدیکی داشته باشد تا مشکلات مرتفع شود و در انتخابات بعدی با سرعت و آرامش بیشتری برگزار شود.
لاریجانی از وزارت کشور تشکر کرد و گفت که انتخابات خوبی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی گزارشی از چگونگی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، اولین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به نمایندگان ارایه کرد.