چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نژاد بهرام:

مهمترین شاخصه حضور زنان در قدرت، نشر پاکدستی است

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که مهمترین شاخصه حضور زنان در قدرت، نشر پاکدستی است

گفت: آقای روحانی در صحبت های انتخاباتی خود به شدت روی این قضیه تاکید داشت که از وجود زنان در پست های مدیریتی استفاده خواهد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایرنا  ، زهرا نژاد بهرام  اظهار داشت: لذا انتظاری که در دولت دوازدهم از روحانی و کابینه داریم انتظاری متفاوت تر از دولت یازدهم است.
وی افزود: دولت در جایگاهی نشسته که مطالبات زنان در این حوزه انباشته شده و پاسخی گرفته نشده است؛ همانطور که در دولت یازدهم قول داده بود برخی پست های مدیریتی را بخصوص در کابینه در اختیار زنان قرار دهد. این مطالبات در دولت دوازدهم به دوش کشیده شده و امروز با توجه به این مطالبات، مطالبات جدیدتری حادث شده است.
منتخب شورای شهر تهران در دور پنجم اضافه کرد: اگر در دولت یازدهم این مساله در حد یک شعار انتخاباتی بود اما در دولت دوازدهم بیش از این حد است و نیاز به عمل دارد؛ عملی که روحانی باید به شدت از آن دفاع کند به این دلیل که می داند در ستادهای انتخاباتی جرقه اشتعال فعالیت های انتخاباتی در سراسر کشور، ستادهای زنان بود.
رییس اطلاع رسانی ستاد زنان در ستاد انتخاباتی روحانی گفت: با توجه به این همه حضور و مشارکت زنان و مساعدتی که در فعال سازی ستادهای انتخاباتی در سراسر کشور داشتند لازم است که بیش از گذشته نسبت به میزان مشارکت زنان در دولت توجه شود.
وی افزود: ارتقای مشارکت سیاسی زنان در عصر دسترسی به قدرت، فرآیندی است که فقط در کشورهایی مانند ما که رویکرد دولت محور در تمام بخش های آن اعم از اقتصاد، فرهنگ و سیاست حاکم است، توسط دولت قابلیت نشر و توسعه دارد.
نژاد بهرام گفت: جامعه مدنی ممکن است بتواند در بخش هایی تاثیرگذار باشد همانطور که در لیست های انتخاباتی اصلاح طلبان تاثیر گذاشت و توانست 30درصد لیست های انتخاباتی شورای پنجم و مجلس دهم را به خود اختصاص دهد.
وی توضیح داد: این بدان معنا نیست که برای همیشه اثرگذار باشد لذا آنچه از دولت انتظار می رود، در جهت نهادینه شدن توسعه پایدار و توسعه همه جانبه و دسترسی زنان به قدرت، فعال سازی بخش های دولت بخصوص کابینه برای پذیرش مشارکت زنان در عرصه وزارت و معاونت و بقیه مدیریت های ارشد است.
منتخب شورای شهر تهران گفت: مهمترین شاخصه حضور زنان در قدرت نشر پاکدستی است؛ چیزی که امروز کشورمان به دنبال آن است و این یک مطالبه عمومی است. 
وی ادامه داد: تاثیرگذاری عمومی که تمام جهان به آن باور دارد؛ این که زنان پاکدست هستند مگر این که خلاف آن ثابت شود و آن چیزی که دولت امروز به شدت به آن نیاز دارد. برای این که مرزهای بی اعتمادی که نسبت به پاکدستی دولتمردان در تمام بخش ها اعم از شهرداری و مدیریت شهری گرفته تا مدیریت کلان تبیین شده و شفاف و آشکار در اختیارمردم قرار گیرد و زنان قادر هستند دولت را در این زمینه یاری کنند چون معتقدند دولت، دولت پاکدستان است و زنان می توانند نمایش عینی دولت پاکدستان برای دولت دوازدهم و روحانی باشند.
نژاد بهرام همچنین گفت: جامعه مدنی درخواست خود را توانست در قالب تشکل ها و احزاب سیاسی نهادینه کند و 30 درصد لیست های انتخاباتی را در حوزه زنان به خود اختصاص دهد بدون این که مصوبه قانونی و حقوقی داشته باشد. این مطالبه امروز به مطالبه کلان ملی تعبیر شده است.
وی افزود: پاکدستی و مبارزه با فساد، به عنوان شاخصه اصلی در کشور بخصوص بعد از اتفاقات اخیر در ارتباط با برملا شدن بسیاری از پرونده های فساد در حوزه بانک و شهرداری یک الزام تاریخی برای دولت ایجاد و فضا را برای دسترسی زنان به قدرت فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده بتازگی در اظهاراتی، پیش بینی کرده که دو تا سه نفر از بانوان از سوی رئیس جمهوری برای وزارت به مجلس معرفی شوند و گفته است: برای آن تلاش می کنیم.