صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

خداحافظی اسطوره رم

اسطوره بعد از خداحافظی: آمادگی رفتن را ندارم

فرانچسکو توتی در شبی اشک بار از دنیای فوتبال خداحافظی کرد تا یکی از وفادارترین بازیکنان تاریخ فوتبال را دیگر در مستطیل سبز نبینم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا فرانچسکو توتی نماد وفاداری در فوتبال امروز جهان است. او بیش از ۲۵ سال به تیم خود یعنی رم وفادار بود و در این تیم بازی کرد و با وجود داشتن پیشنهادهای زیاد در تیمش ماند. او دیشب (یکشنبه) برای آخرین بار به میدان رفت و تیمش موفق شد با برتری سه بر دو بر جنوا نایب قهرمانی خودش را در لیگ قطعی کند.
فرانچسکو توتی بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال آن هم در سن ۴۰ سالگی، گفت‌: از همه تشکر می‌کنم که در این جا حضور داشتند. بالاخره آن لحظه‌ای که انتظارش را داشتم فرا رسید. در طول چند روز گذشته چیزهای زیادی درباره من گفته شد. تشکر می‌کنم که امروز یکی از خاطره‌ انگیزترین روزهای فوتبالی‌ام شکل گرفت. نمی‌توانم جلوی اشک‌هایم را بگیرم. فراموش کردن ۲۵ سال کار آسانی نیست. وقتی به رختکن رم آمدم یک نوجوان بودم و حالا که از این تیم می‌روم ۴۰ سال سن دارم. در تمام این مدت روزهای پر فراز و نشیب زیادی داشتم ولی ذره‌ای عشق و علاقه‌ام به رم کم نشده است و هم چنان عاشقانه تیمم را دوست دارم. حالا باید به خانواده‌ام برسم و باید به فکر زندگی شخصی‌ام باشم.
توتی که فوتبالش را در سال ۱۹۹۳ با پیوستن به رم آن هم زمانی که شانزده سال سن داشت شروع کرد، در ۴۰ سالگی تصمیم گرفت، کفش‌هایش را بیاویزد. او توانست یک قهرمانی در لیگ ایتالیا، دو قهرمانی در جام حذفی و دو سوپر جام ایتالیا را کسب کند. اسطوره فوتبال رم ۷۸۶ بازی برای این تیم انجام داد و موفق شد ۳۰۷ گل نیز به ثمر برساند و برترین گلزن تاریخ باشگاهش شود.
او در پایان صحبت‌های خود گفت‌: همین الان هم  آمادگی رفتن را ندارم. نمی‌توانم این همه سال حضور در رم را توصیف کنم. شاید یک شاعر یا ترانه سرا بتواند خیلی بهتر درباره این طور چیزها صحبت کند و مطلب درباره آن بنویسد. فوتبال برای من تمام شده است و دیگر  باید به مسائل دیگری در زندگی‌ام توجه کنم. حس می‌کنم که بار بزرگی بر روی شانه‌هایم بود ولی حالا که فوتبال بازی نمی‌کنم دوست دارم که هر طور شده به رم خدمت کنم، آن هم در هر پست و مسئولیتی. برای من فقط سر بلندی و موفقیت رم ملاک است و نه چیز دیگر.