صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

تصویب طرح جامع منطقه سه شهر قزوین در کمیسیون ماده ۵

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح تفصیلی منطقه سه شهر قزوین در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

به گزارش کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: طرح جامع تفصیلی منطقه سه شهر قزوین پس از تصویب در جلسات شورای عالی شهرسازی و معماری و بررسی طرح تفصیلی شهر که قرارداد آن در سنوات پیش توسط شهرداری قزوین، با مشاور تهیه‌کننده طرح جامع منعقد شده بود. در دستور کار جلسات کمیسیون ماده ۵ استان قرار گرفت.
اسماعیلی افزود: طرح مذکور پس از بررسی در جلسات متعدد از جمله جلسات کارشناسی شهرداری و شورای شهر قزوین، کمیته راهبری طرح و کمیته فنی نهایتاً در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح و با رعایت ملاحظاتی نقشه کاربری‌های منطقه ۳ شهر به تصویب رسید.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: طرح جامع منطقه سه شهر قزوین بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین در سطح محلات مختلف شهر بر اساس موقعیت و مساحت دقیق تعیین شده است.
وی در ادامه گفت: طراحی شبکه عبور مرور و میزان تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت‌های مربوط به جهات توسعه، بهسازی و نوسازی و عوامل مختلف دیگر از جمله موارد تعیین شده در این طرح است.
اسماعیلی عنوان کرد: با تصویب طرح تفصیلی منطقه سه (قدیم) شهر قزوین، کلیات طرح تفصیلی شهر تصویب و مقرر شد آن دسته از مصوباتی که به عنوان مغایرت اساسی تلقی می‌گردند با اسناد و مدارک مربوطه جمع‌بندی و به منظور تعیین تکلیف نهایی موضوع به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال گردد.
اسماعیلی در توضیح طرح جامع و تفصیلی شهری گفت: طرح جامع شهری برنامه‌ای است با افق بلندمدت که به‌صورت راهنما خط مشی کلی سیاست‌های توسعه شهری را تعیین و طرح تفصیلی نیز با توجه به مقیاس طرح متعاقب طرح جامع و در راستای تحقق چشم‌اندازهای مصوب طرح تهیه می‌گردد.