صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

یک فعال اقتصادی مطرح کرد

ضرورت استفاده از تیم کارشناسی در دولت دوازدهم

رئیس سندیکای لوله و پروفیل گفت: دولت دوازدهم برای دستیابی به اهداف رشد اقتصادی کشور باید دو بخش مهم “بورس” و ” معدن ” را به طور...
 جدی مورد توجه قرار دهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، امیرحسین کاوه افزود: بورس دماسنج اقتصاد ایران است و در صورتی که به این حوزه توجه شود؛ می تواند اشتغالزایی را در شرکت های بزرگ فعال تر کند.
وی تصریح کرد: دولت آینده باید منابع لازم را برای رونق تولید جذب کند و در اختیار صنایع و واحدهای تولیدی قرار دهد.
به اعتقاد این فعال اقتصادی دولت دوازدهم برای رونق اقتصاد کشور باید از نظرات کارشناسان انجمن های تخصصی بخش خصوصی استفاده کند ضمن اینکه لازم است وجود یک تیم قوی اقتصادی را در دولت آینده پیش بینی کند.
وی بر لزوم توجه دولت به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: همدلی و تعامل دولت با بخش خصوصی می تواند در پیشرفت امور اقتصادی کشور بسیار موثر باشد که این مهم باید بیش از پیش تقویت شود.
کاوه افزود: همچنین لازم است دولت علاوه بر توجه به بخش های بالادستی ، نگاه به بخش های پایین دستی را فراموش نکند چون از این طریق می توان ارزش افزوده بیشتری در بخش های مختلف اقتصادی ایجاد کرد ضمن اینکه فرصت های شغلی بیشتری هم فراهم می شود.
وی خواستار اصلاح قوانین مالیات، کار و بیمه تامین اجتماعی شد و تاکید کرد که اصلاح این قوانین به حضور هر چه بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد کشور کمک می کند.