صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

بهره‌مندی اهالی ۱۰ روستای استان گلستان از راه مطلوب آسفالته در دو ماهه اول امسال

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد: اهالی ۱۰ روستای سطح استان گلستان در دو ماه اول سال ۹۶ که مزین به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری است از راه آسفالته مطلوب بهره‌مند شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در گفت‌وگویی خبری گفت: برای اجرای این پروژه‌ها چهل و دو میلیارد ریال از منابع مالی ملی وزارت راه و شهرسازی و استانی هزینه شده است.
وی طول محورهای آسفالت شده را ۱۴ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: این محورها شامل راه روستایی محمدآباد –ابه پلنگ به طول ۲ کیلومتر، خیرخوجه نجف به طول ۳ کیلومتر و خیرخوجه سفلی به طول ۳/۳ کیلومتر در حوزه شهرستان گنبدکاووس و راه روستایی التین تخماق –سیمین شهر و روستاهای محور یاد شده به طول ۴ کیلومتر و خرگوش تپه –کمربندی سرخنکلاته در گرگان به طول ۱/۷۰۰ کیلومتر است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: با آسفالت راه‌های روستایی ذکر شده علاوه بر تحقق آرزوی دیرینه روستاییان، رونق و توسعه اقتصادی، افزایش ایمنی و صرفه‌جویی در کاهش سوخت و زمان از دیگر ویژگی‌های اجرای این پروژه‌ها است.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: امسال احداث و آسفالت بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد که با تخصیص اعتبارات اجرایی می‌شود.
وی گفت: هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد قراردادهای اجرای ساخت و اسفالت راه‌های روستایی استان منعقد شده است.
طول راه‌های استحفاظی استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر است که حدود سه هزار و ۵۰۱ کیلومتر آن روستایی است و از این بین، دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر آسفالته هستند.