صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش خبر داد:

نجات شش دریانورد ایرانی در آب‌های جزیره کیش

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از انجام موفقیت‌آمیز عملیات امدادرسانی به یک لنج باری در محدوده دریایی این جزیره مرجانی و نجات شش نفر دریانورد ایرانی از خطر غرق شدن، خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احمد شهریاری ضمن اعلام این خبر افزود: یک فروند لنج با ملیت ایرانی و حامل بار برنج، از بندر دبی کشور امارات به مقصد بندر گناوه در استان بوشهر در حال حرکت بود که در فاصله ۲۰ مایلی جزیره کیش دچار آب‌گرفتگی شد.
وی ادامه داد: بلافاصله پس از اعلام اضطرار از سوی ناخدای این شناور، ناجی ۱۹ از بندرگاه کیش به موقعیت سانحه اعزام شد که پس از اطمینان از سلامت شش سرنشین شناور مضطر، یک دستگاه پمپ روبین برای تخلیه آب در اختیار لنج قرار گرفت.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش بیان کرد: پس از پیگیری‌های فراوان و با هماهنگی مالک شناور، یدک‌کش لیلیان نیز به محل سانحه اعزام و لنج مضطر را تا زمان پهلوگیری در اسکله شرقی بندرگاه این جزیره، یدک کرد.
وی ضمن اشاره به موفقیت‌آمیز بودن این عملیات اظهار کرد: هر شش سرنشین این شناور در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند.
شهریاری مشکل‌ترین بخش این عملیات را انجام هماهنگی برای بکار گرفتن یدک‌کش در عملیات جستجو و نجات دریایی اعلام کرد و گفت: برای یافتن راه‌حل دائمی جهت رفع این مشکل، هماهنگی‌ها و رایزنی‌هایی با سازمان منطقه آزاد صورت گرفته و اقدامات لازم برای حضور دائمی یدک‌کش در دست پیگیری است.