صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران:

تلاش زنان محلی در حفاظت از محیط زیست جزیره قشم ستودنی است

رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران اقیانوس ها را زیست بومی جهت حفظ تنوع زیستی در کره زمین دانست و افزود: اقیانوس ها...
ریه سیاره ما هستند و بیشتر اکسیژنی که تنفس می کنیم را تولید می کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، پروین فرشچی درجشن اقیانوس ها در منطقه آزاد قشم گفت: پایه های توسعه پایدار در چهار سال گذشته ریخته شده و برنامه های اساسی در چهار سال آینده به اجرا درمی آید و در این چارچوب حمایت از برنامه های توسعه محور با همراهی جوامع محلی ادامه می یابد.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: ایران از جمله نخستین کشورهایی بود که به واسطه دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر فعالیت دریایی داشت اما وابستگی به نفت و گاز موجب عقب ماندگی از سایر فعالیت های وابسته به دریا شد.
او اضافه کرد: امروز کشور بیش از پیش به اهمیت دریاها پی برده و دیگر تنها توجه به سواحل مطرح نیست و برخورداری از منابع طبیعی گوناگون همچون انواع ماهی ها و مرجان ها برآن داشته تا به سایر فعالیت ها همچون توسعه سواحل از نظر گردشگری دریایی و سایر توسعه های پایدار قابل اتکا روی بیاوریم.
فرشچی با اشاره به همکاری 18 ارگان دریایی در سه سال گذشته عنوان کرد: مردم، دولت و جوامع محلی باید برای توسعه دریایی همکاری کنند چرا که خواست سیاسی کشور در جهت توسعه پایدار قرار گرفته و این مهم در جهان نیز راه خود را باز کرده و از این رو چشم اندازی روشن دارد.
«جشن اقیانوس ها» در منطقه آزاد قشم به مناسبت تولد لاک پشت های پوزه عقابی با حضور جمع کثیری از مردم، فعالان محیط زیست، مقامات  ملی و بین المللی در روستای شیب دراز جزیره قشم برگزار شد. لاک پشت های پوزه عقابی یکی از گونه های در خطر انقراض هستند و پروژه بین المللی حفاظت از آنها که با همکاری جامعه محلی قشم در حال انجام است جزو پروژه های موفق سازمان ملل به حساب می آید.