صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

"فرانسه و ونزوئلا مدعی قهرمانی جام جهانی هستند"

نمازی: شک ندارم تیم ملی، ازبکستان را می‌برد

سرمربی تیم ملی فوتبال زیر ۲۰ سال آمریکا با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در جام جهانی ۲۰۱۷ درباره این تیم و تیم ملی فوتبال ایران صحبت کرد.
تیم ملی فوتبال زیر ۲۰ سال آمریکا در جام جهانی ۲۰۱۷ کره‌جنوبی با مربی ایرانی‌اش در آستانه صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی قرار دارد. امید نمازی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط این تیم و عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در این مسابقات اظهارنظر کرد. با مربی پیشین تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران درباره وضعیت این تیم در راه صعود به جام جهانی روسیه هم گفت وگو کردیم.
صحبت‌های امید نمازی را در ادامه می‌خوانید:
* جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال را تا اینجا چطور دیدید و آیا از عملکرد تیم خودتان راضی هستید؟
بازی‌ها تاکنون کیفیت خیلی خوبی داشته‌اند. از تیم خودمان هم رضایت داریم چون تا اینجا عملکرد خوبی داشته است. بازی بعدی ما با عربستان است و فقط به پیروزی در آن بازی فکر می‌کنیم چون از ابتدا هم هدفمان صعود از گروه به عنوان تیم نخست بود.
* بازی با عربستان از دو جهت می‌تواند جالب توجه باشد؛ یکی تقابل آمریکا با این تیم و دیگری روبه‌رو شدن شما با عربستانی‌ها. حریف را چطور می‌بینید؟
عربستان تیم خوبی است و بیشتر روی ضدحمله‌ها کار می‌کند. با این حال اگر ما عملکرد خوب خودمان را داشته باشیم می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم.
* در این بازی‌ها تا اینجا چه تیم‌هایی را در قامت مدعی دیدید؟
تیم‌های فرانسه و ونزوئلا را خیلی خوب دیدم، به ویژه فرانسوی‌ها از نظر فیزیکی و تکنیکی در شرایط خیلی خوبی هستند.
* برای تیم خودتان چه رتبه‌ای را متصور هستید؟
برای تیم ملی آمریکا صعود به نیمه‌نهایی جام‌جهانی موفقیت بالایی به حساب می‌آید اما من فکر می‌کنم اگر خوب کار کنیم و بخت هم با ما یار باشد حتی می‌توانیم به فینال راه پیدا کنیم.
* بازی‌های تیم ملی ایران را هم در این مسابقات دیده‌اید؛ نظرتان درباره ایران چیست؟
بازیکنان ایران خوب کار کردند اما مقابل زامبیا از نظر فیزیکی کم آوردند و در یک مقطع کوتاه از بازی که نظم دفاعی‌شان به هم خورده بود، چهار گل دریافت کردند. تیم ملی امروز (شنبه) باید برابر پرتغال در کار دفاعی خیلی خوب ظاهر شوند چون پرتغال بر خلاف نتایجی که تاکنون گرفته، تیم خیلی خوبی است و مهاجمانش می‌توانند زهردار باشند.
* ۲۲ خرداد، تیم ملی بزرگسالان ایران با ازبکستان دیدار می‌کند. در دوره قبلی که شما هم در تیم ملی ایران بودید، در تهران به ازبکستان باختیم. چقدر احتمال می‌دهید که این اتفاق تکرار شود؟
ازبکستان نسبت به دوره قبل افت کرده و در عوض، ایران جوان‌تر و بهتر شده است. هیچ شکی ندارم که تیم ملی ازبکستان را شکست می‌دهد و به جام جهانی صعود می‌کند.