صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در کنگره نشان عالی حمایت ملی

بیمه آرمان موفق به دریافت نشان عالی مدیریت شد

بیمه آرمان به پاس تلاش های اقتصادی، مسئولیت پذیری اجتماعی و تعالی حقوق بیمه گذاران؛ از مرکز پژوهش و مدیریت ایران، نشان عالی مدیریت دریافت کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه آرمان، در کنگره نشان عالی حمایت ملی که از سوی مرکز پژوهش و آموزش مدیریت ایران و با حضور نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، دولت، اتاق بازرگانی و کارآفرینان برتر برگزار شده بود، از خدمات ملی بنگاههای اقتصادی و  مدیران منتخب کشور با اهدای نشان عالی مدیریت تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم، بیمه آرمان نیز پس از احراز صلاحیت های لازم از سوی کمیته ارزیابی مرکز پژوهش و آموزش مدیریت ایران، به پاس تلاش های اقتصادی، مسئولیت پذیری اجتماعی و تعالی حقوق بیمه گذاران، موفق به دریافت نشان عالی مدیریت، گواهینامه ایزوی مسئولیت پذیری اجتماعی و لوح تقدیر شد.
علیرضا بیانیان مدیر عامل بیمه آرمان در سخنان کوتاهی در این مراسم ضمن تبریک حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و سالروز آزادسازی خرمشهر، به معرفی و ساختار صنعت بیمه کشور و کارکردهای اجتماعی و اقتصادی بیمه های بازرگانی پرداخت. 
وی نقش بی بدیل بیمه در زندگی مردم و توسعه اقتصادی کشور را برای حاضران تشریح کرد و گفت: نقش محوری دکتر همتی رییس کل بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر در مدیریت و هدایت صنعت بیمه کشور تعیین کننده است و ایشان در ارائۀ برنامه های هوشمندانه برای ساختارسازی صنعت بیمه نقشی مهم و اساسی دارند.
بیانیان با اشاره به کارآفرینی و فضای کسب و کار در صنعت بیمه گفت: بیش از ۱۱۰ هزار نفر در حال حاضر در این صنعت فعالیت می کنند که بخش اعظمی از آنها شبکه فروش و نمایندگان هستند که در بهبود فضای کسب و کار و رشد و تعالی شرکت های بیمه نقش موثری دارند و فعالیت آنها تاثیرگذارترین بخش در عملکرد این صنعت است.
وی نقش بازار اتکایی در بقای شرکت های بیمه و پیشبرد اهداف صنعت بیمه را هم مهم توصیف کرد و گفت: این شرکت ها در مقابل حوادث فاجعه آمیز و خطرات بزرگ بسیار آسیب پذیرند و برای کاهش تعهدات سنگین خود راهی جز واگذاری بخشی از تعهدات به دیگر شرکت های بیمه اعم از داخلی یا خارجی ندارند و این واگذاری ها به روش های گوناگون از جمله بیمه های اتکایی امکان پذیر است و به نوعی توزیع ریسک جهانی است.
مدیر عامل بیمه آرمان همچنین یکی از اهداف و کارکردهای بیمه را کاهش و جلوگیری از وقوع خسارت دانست و گفت: شرکت های بیمه با توصیه های ایمنی به بنگاههای تجاری، صنعتی و کارگاههای تولیدی و استقرار مدیریت ریسک، در واقع موجبات کاهش خسارت را فراهم می سازند و با مدیریت ریسک از سوخت ملی جلوگیری می کنند.
بیانیان در پایان عوامل موثر در اقتصاد مقاومتی در صنعت بیمه را نیز مورد تأکید قرار داد و بهبود کیفیت سیستم قانون بیمه، استفاده از تجربیات شرکت های بیمه خارجی، نظارت مالی هوشمند و به جریان انداختن سرمایه ها را از الزامات اقتصاد مقاومتی دانست.