صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری خبر داد:

تور استانگردی ویژه اجتماع نخبگانی چهارمحال‌و بختیاری برگزار شد

در راستای آشنایی مستعدان‌برتر و مخترعان‌برگزیده با ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و تاریخی چهارمحال‌وبختیاری، تور استانگردی در این استان برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای آشنایی مستعدان‌برتر و مخترعان‌برگزیده با ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و تاریخی استان چهارمحال‌وبختیاری، تور استانگردی با حضور اجتماع نخبگانی در آبشار کوهرنگ، چشمه دیمه، غار یخی چما برگزار شد.
مجتبی بنیادیان؛ رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری در حاشیه این برنامه، گفت: این سلسه برنامه‌ها در راستای اجرای برنامه‌های مصوب بنیاد ملی نخبگان و با هدف آشنایی اجتماع نخبگانی با ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و گردشگری اقلیم‌های استان و نیز تقویت حس‌تعلق به استان اجرا می‌شود.
وی افزود: بنیاد نخبگان استان علی‌رغم برگزاری بازدیدهای علمی، فناوری و صنعتی تورهای استانگردی را با هدف ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری درمستعدان برتر و همچنین آشنایی با ظرفیت و پتانسیل استان در جهت به کارگیری این مهم در راستای پیشرفت و توسعه استان برگزار کرد.
لازم به ذکر است: آبشار شیخ‌علی‌خان در ۴۰ کیلومتری روستای سر آقا سید در نزدیکی شهر چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ، قرار دارد. آب این آبشار از ارتفاعات اطراف روستا سرچشمه می گیرد. فاصله این آبشار زیبا از شهرکرد در حدود ۹۲ کیلومتر است. این آبشار بر خلاف زیبایی های بی نظیرش، هنوز برای گردشگرانی که برای اولین بار از جاذبه های کوهرنگ بازدید می‌کنند، ناشناخته مانده است.
غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علیخان در فاصله 25 کیلومتری چلگرد از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. غار یخی چما یکی از نادرترین و اعجاب‌انگیزترین غارهای استان چهارمحال‌وبختیاری به شمار می‌رود. قرار گرفتن در دره‌های عمیق و انباشت حجم برف‌های چندین‌ساله در این غار سبب شده است تا قندیل‌های یخ و توده‌های عظیم برف به صورت دائمی و در تمام فصول سال باقی بمانند. علاوه بر این غار یخی چما به بزرگترین منبع آب شیرین ایران نیز شهرت دارد زیرا از زیر یخ‌های این غار، چشمه‌ای با آب سرد جریان یافته که در نهایت به سد کوهرنگ می‌ریزد.
چشمه دیمه، نام چشمه‌ای در کنار روستای دیمه و در شهرستان کوهرنگ، استان چهارمحال‌وبختیاری است. این چشمه یکی از سرشاخه‌های اصلی رودخانه زاینده‌رود است و در نزدیکی این چشمه دشت لاله‌های واژگونه که زیبایی این چشمه را چند برابر کرده است. آب این چشمه از لحاظ املاح و مواد معدنی، بسیار غنی بوده و از گواراترین آب‌های جهان است و خواص درمانی مثل جلوگیری از پوسیدگی دندان به خاطر وجود کلسیم و درمان سنگ کلیه است. در مجموع این چشمه در ردیف زیباترین گردشگاه‌های شهرستان کوهرنگ به شمار می‌رود.