صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در نشست روسای سه اتاق سمنان مطرح شد

هم‌صدایی سه اتاق، سهم بخش خصوصی را در اقتصاد پررنگ‌تر می‌کند

نشست روسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون استان سمنان برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری را پرشور خواند و گفت: در این دوره چهارساله مردم و علی‌الخصوص تشکل‌های اقتصادی باید یار و یاور دولت باشند، زیرا اتفاقات اقتصادی با تعامل دولت و مردم شکل می‌گیرد.
علی‌اصغر جمعه‌ای نقش اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون را در رویدادهای اقتصادی مهم خواند و ادامه داد: تأسیس دبیرخانه مشترک این امکان را میسر کرده تا دیدگاه و نگرش اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون یکجا نگری شود.
وی پذیرش و اعزام هیات تجاری را به‌عنوان برنامه مشترک سه اتاق ارزیابی و تصریح کرد: زمانی که خرد جمعی مبنا قرار بگیرد، میزان اشتباهات کاهش می‌باید، بدین منظور هدف‌گذاری اعزام هیات‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های تجاری داخلی و خارجی با هماهنگی سه اتاق در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.
در ادامه رئیس اتاق تعاون استان سمنان عضویت اتحادیه‌ها و انجمن‌ها را در اتاق تعاون هدفمند خواند و گفت: اتاق تعاون توانسته با عضویت اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط هدف‌گذاری مناسب تولید را در حیطه تعاونی انسجام بخشد.
سید داوود قریشی با تأکید بر توانمندی‌های شرکت‌های تعاونی استان سمنان گفت: شرکت‌های تعاونی توانسته‌اند راندمان بسیار خوبی از تولید را در بازرگانی داخلی و خارجی داشته باشند.
رئیس اتاق تعاون استان سمنان معتقد است یکجا نگری و هم‌صدایی سه اتاق می‌تواند سهم خواهی بخش خصوصی در اقتصاد را پررنگ‌تر کند.
همچنین رئیس اتاق اصناف میزان مشارکت اصناف در بازار داخلی را سنت‌گرایانه خواند و گفت: طی پایش به عمل‌آمده از سوی اتاق اصناف استان سمنان به ازای هر 16 نفر یک واحد صنفی در کشور وجود دارد، درحالی‌که در استان سمنان به ازای هر 14 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و اگر این آمار و داده‌ها را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که تناسب منطقی وجود ندارد.
علی‌اکبر صیاد جو تناسب جمعیت و واحد صنفی را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: امروزه خدمات در فضای مجازی حرف اول را در تجارت بین‌الملل میزند و اصناف باید خود در این حوزه به‌روزرسانی کنند.
در این نشست مقرر شد اتاق تعاون نسبت به پایش و توانمندهای اعضای خود اقدام و روسای سه اتاق مطالبات خود را از دولت دوازدهم احصاء کند.