صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خواستارشد:

معرفی زنان حماسه ساز دفاع مقدس

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خواستار معرفی زنان حماسه ساز دفاع مقدس شد.
 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، شهیندخت مولاوردی در همایش نقش آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر افزود: امروز همه از جمله هنرمندان و رسانه ها و به خصوص مسئولان وظیفه دارند برای معرفی زندگی، دفاع و مقاومت زنان در هشت سال دفاع مقدس با استفاده از فیلم و ابزار رسانه ای قدم های موثری بردارند.
وی اعلام کرد: در هشت سال دفاع مقدس و در زمان مقاومت خرمشهر، زنان در ابعاد مختلف مانند نظامی، امدادگری و همچنین در بعد عاطفی برای حمایت از حضور فرزندان و همسرانشان نقش موثری داشتند و این نقش به هیچ عنوان قابل انکار نیست. 
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: متاسفانه پس از جنگ نقش زنان مورد غفلت قرار گرفته و همه در هر مسئولیتی که بودیم آنها را فراموش کردیم، این زنان بی ادعا بودند که در کنار مردان مقاومت کردند و جنگیدند، در حالی که نه کوچه ای و نه خیابانی و نه میدانی به نامشان نیست.
مولاوردی ادامه داد: در دولت یازدهم و تاکنون برای معرفی نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس پیگیری ها و اقداماتی انجام شده است و در صدد هستیم شیرزنان عرصه دفاع مقدس هرچه بیشتر شناسایی و به جامعه معرفی شوند.
وی تاکید کرد: سردیس شهیده دانش آموز «محبوبه دانش» از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی با همکاری وزارت آموزش و پرورش در میدان شهدا نصب شد تا ارزش های شهادت و ایثار و به خصوص نقش زنان در این مورد به نسل های جوان انتقال یابد.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: برای بزرگداشت مقام شامخ زنان شهیده و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند سردیس دو شهیده زن دیگر در یکی از میادین خرمشهر نصب شد.
مولاوردی گفت:در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیگیر معرفی تاثیر و نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس هستیم. دفاع مقدس بر بازوان مردان و رزمندگان ایران و بر دوش زنان قهرمان و شهیدپرور استوار بود.
وی ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: ملت ایران یکبار دیگر یک حماسه بزرگ را با حضور گسترده خود خلق کرد و امروز در اوج غرور ملی و نشاط و اقتدار قرار دارد که امیدواریم این شرایط ادامه یابد . در امتداد خون شهدا و حفظ ارزش های دفاع مقدس امروز در توسعه و آبادانی کشور و به خصوص خوزستان با اتکا به توان و ظرفیت زنان است .
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: در این صورت خوزستان می تواند مدل و الگوی مناسبی برای توسعه پایدار و متوازن  در کشور باشند.
در این همایش از بانوان حماسه ساز خرمشهر در حرفه های امدادگری، رزمندگی، پزشکی و خبرنگاری تقدیر شد.