صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

احتمال دیدار ایران و میزبان در مرحله حذفی

صعود انگلیس، ونزوئلا، کره‌جنوبی و مکزیک به یک هشتم نهایی جام جهانی جوانان

تیم‌های ملی فوتبال انگلیس، کره‌جنوبی، ونزوئلا و مکزیک به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی جوانان صعود کردند.
در ادامه جام جهانی فوتبال جوانان و در آخرین دیدارهای دور گروهی، امروز چهار دیدار از گروه‌های A و B برگزار شد که تیم‌های انگلیس، کره‌جنوبی، ونزوئلا و مکزیک صعود خود را مسجل کردند و تیم‌های آرژانتین و آلمان نیز با قرار گرفتن در رده سوم گروه‌های خود در انتظار صعود باقی ماندند.
گروه A
انگلیس یک - کره‌جنوبی صفر
تیم ملی انگلیس در دیداری سخت توانست میزبان مسابقات را در حضور هوادارانش با یک گل مغلوب کند و بالاتر از کره‌جنوبی به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. انگلیس با این پیروزی هفت امتیازی شد و کره‌جنوبی در امتیاز شش باقی ماند.
به این ترتیب انگلیس در مرحله بعد به مصاف یکی از تیم‌های سوم گروه‌های C یا D و یا E این مسابقات می‌رود. کره‌جنوبی میزبان مسابقات نیز به مصاف تیم دوم گروه C می‌رود که به احتمال زیاد ایران خواهد بود.
آرژانتین ۵ - گینه صفر
تیم ملی آرژانتین که تا امروز در هر دو دیدار قبلی خود شکست خورده بود، با نتیجه پر گل ۵ بر صفر نماینده آفریقا را از پیش رو برداشت و تا حدودی امیدهایش برای صعود به عنوان یکی از تیم‌های سوم را زنده نگه داشت. آرژانتین هم در صورت صعود به مصاف یکی از تیم‌های صدرنشین این رقابت‌ها می‌رود.
گروه B
ونزوئلا یک - مکریک صفر
تیم شگفتی آفرین این رقابت‌ها یعنی ونزوئلا بعد از شکست دادن آلمان و وانوآتو، با یک از سد مکزیک هم گذشت و به عنوان نخستین تیم ۹ امتیازی رقابت‌ها لقب گرفت. مکزیک هم با همان ۴ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر تیم دوم این گروه شد و به مرحله بعد صعود کرد.
ونزوئلا در مرحله بعد با تیم سوم گروه‌های A یا C یا D دیدار خواهد کرد و مکزیک به مصاف تیم دوم گروه F می‌رود.
آلمان ۳ - وانوآتو ۲
تیم ملی آلمان هم بعد از یک شکست و یک تساوی بالاخره موفق به چشیدن طعم پیروزی شد و با حساب ۳ بر ۲ از سد نماینده اقیانوسیه گذشت تا همچنان امیدوار به صعود بماند. وانوآتو هم در نخستین تجربه خود در این رقابت‌ها با سه شکست از مسابقات حذف شد.
آلمان شانس زیادی برای صعود به عنوان تیم سوم دارد و با یکی از تیم‌های صدرنشین دیدار خواهد کرد.
در این رقابت‌ها ۱۲ تیم از گروه‌های شش گانه صعود می‌کنند و چهار تیم برتر سوم این گروه‌ها هم با اضافه شدن به این ۱۲ تیم، ۱۶ تیم مرحله یک هشتم نهایی را تشکیل خواهند داد.
فردا و در حساس‌ترین بازی، از گروه C ایران به مصاف پرتغال می‌رود و در صورت کسب یک تساوی مقابل این تیم می‌تواند به مرحله بعد صعود کند. همچنین زامبیا با کاستاریکا دیدار می‌کند. از گروه D نیز ژاپن و ایتالیا برای تعیین تیم دوم به مصاف هم می‌روند و اروگوئه برای قطعی کردن صدرنشینی با آفریقای جنوبی دیدار خواهد کرد.