صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شتاب رسمی تسلا مدل ۳ اعلام شد

تسلا سرانجام شتاب صفر تا صد کیلومتر سدان مدل ۳ را اعلام کرد که معادل ۵.۶ ثانیه است. این خودرو با هر بار شارژر می‌تواند ۳۵۰ کیلومتر را طی کند.
برای نخستین بار اطلاعاتی از مشخصات فنی و قابلیت‌های حرکتی تسلا مدل ۳ منتشر شد که مهم‌ترین بخش آن مربوط به عدد اعلام‌شده برای شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو است. بر اساس این اطلاعات تسلا مدل ۳ این توانایی را دارد تا در عرض ۵.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
کلوپ مالکان تسلا چند روز پیش در توییتر اطلاعاتی منتشر کرد که در آن مشخصات مدل ۳ با مدل S مقایسه شده بود. در این پست اعلام شده بود که این اطلاعات از منبعی نامشخص از درون خود کمپانی تسلا به دست آمده‌اند. همان‌طور که قبلا پیش‌بینی شده بود، تسلا مدل ۳ به‌اندازه‌ی مدل S خودروی سریعی نیست، به‌خصوص اینکه مدل اس P100D این توانایی را دارد تا در عرض ۲.۳ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. البته عدد ۵.۶ ثانیه‌ای مدل ۳ به هیچ وجه آمار بدی نیست و در کلاس خود خودروی توانایی به شمار می‌رود. برای مقایسه بد نیست بدانید که بی‌ام‌و 330i مدل ۲۰۱۷ در مدت‌زمان ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
تولید این مدل به‌احتمال بسیار قوی از ماه جولای آغاز خواهد شد. تسلا ضمنا اعلام کرده است که مدل ۳ با هر بار شارژ کامل باتری‌ها می‌تواند حدود ۳۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند. قیمت این مدل از ۳۵ هزار دلار آغاز می‌شود. در هفته‌های آتی که به زمان ورود این خودرو به بازار نزدیک‌تر خواهیم شد، تسلا اطلاعات بیشتری منتشر خواهد کرد.