صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سرهنگ حسن عابدی:

تدابیر ترافیکی پلیس برای ماه رمضان

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در معابر و بزرگراه‌های پایتخت را تشریح کرد.
سرهنگ حسن عابدی  درباره تدابیر ترافیکی پلیس برای ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ساعت پایان طرح زوج و فرد در ایام ماه مبارک رمضان با دو ساعت کاهش به ساعت 17 رسیده است. بنابراین طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام ماه مبارک رمضان هر دو در روزهای غیر تعطیل هفته به استثنای پنجشنبه‌ها از ساعت 6:30 آغاز و تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت و در روزهای پنجشنبه نیز در ساعت 13:30 به پایان می‌رسد.
وی با اشاره به حجم ترافیک در ساعات منتهی به اذان مغرب اظهار کرد: علاوه بر اینکه برای مدیریت ترافیک در این ساعات، ساعت پایان طرح زوج و فرد را کاهش دادیم تعداد نیروهای پلیس راهور در معابر را نیز تقویت کرده و آنان نسبت به روان سازی ترافیک و تسهیل آمد و شد اقدام خواهند کرد.
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از استقرار ماموران پلیس راهور در اطراف تفرج‌گاه‌ها، اماکن تفریحی و فرهنگی، اماکن زیارتی، مجتمع‌های تجاری و ... خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تردد پس از اذان مغرب افزایش یافته و تا ساعاتی از بامداد نیز ادامه خواهد داشت ماموران ما در اطراف این مراکز حضور داشته تا علاوه بر اینکه اقدام به روان سازی ترافیک می‌کنند با تخلفات احتمالی نیز برخورد لازم انجام شود.
عابدی با بیان اینکه حضور مأموران تا حوالی اذان صبح در معابر ادامه خواهد داشت تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان نیز همچون دیگر ایام با تخلفات حادثه ساز همچون سرعت غیر مجاز، تردد کامیون‌ها در ساعات غیر مجاز و ... برخورد خواهد شد و همکاران من با استقرار در معابر و بزرگراه‌ها با این تخلفات برخورد خواهند کرد.
وی درباره اینکه آیا در ایام ماه مبارک رمضان ساعات حرکت کامیون‌ها تغییر می‌کند یا خیر؟ به ایسنا گفت: در حال حاضر در روزهای عادی ساعت تردد کامیون‌ها از 22 تا شش صبح است و در روزهای تعطیل و پنجشنبه‌ها از 24 تا شش صبح است و در ساعات قبل از آن با تردد کامیون‌ها در شهر برخورد خواهد شد.
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره تدابیر ترافیکی پلیس در شب‌های احیاء نیز گفت: تمهیدات لازم برای مراسم شب‌های قدر و همچنین برگزاری نماز عید فطر پیش بینی شده و در موعد مقرر جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.