صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت:

اشتغال به کار 12 هزار نفر با اجرای طرح های آبی قرارگاه خاتم الانبیا

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: اجرای یکی از بزرگترین طرح های آبی کشور به طول یکهزار و 450 کیلومتر...
 در سه حوزه آبریز زاب، سیروان و گرمسیری با اعتبارات صندوق توسعه ملی توسط این قرارگاه آغاز شده است که با بهره برداری از آن برای 12 هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سردارعباداله عبدالهی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران آذربایجان غربی به اشتغال زایی غیر مستقیم 50 هزار نفری این طرح اشاره کرد و افزود: طرح مذکور شامل احداث 17 سد و 150 کیلومتر تونل در استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان است. 
وی با اشاره به به اینکه حفر تونل در حوزه زاب از طرحهای احیا دریاچه ارومیه است، گفت: این تونل در 18 ماه به طول 10 کیلومتر حفاری شده است تا آب رودخانه زاب را به دریاچه ارومیه منتقل کند و طول آن 36 کیلومتر است. 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به اینکه طرح حفاری تونل از زاب تا دریاچه ارومیه در 30 ماه آینده به بهره برداری می رسد، افزود: با اتمام آن بخش وسیعی از نیازمندی های دریاچه ارومیه به آب، تامین می شود. 
وی با اشاره به دیگر اقدامات قرارگاه در زمینه محرومیت زدایی و مردم یاری نیز اظهار کرد: بیش از 12 هزار طرح در این زمینه در کشور در حال اجراست و هم اکنون 200 لشکر سازندگی مانند دوران دفاع مقدس در سطح کشور فعالیت می کنند. 
قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در سطح استان ها و در قالب طرح های کوچک و بزرگ در حوزه های عمران شهری، بهداشت و درمان، برق، فرودگاه، آب و فاضلاب، کشاورزی، راه و شهرسازی، صنایع معدنی، نفت و گاز و ... در حال فعالیت است. 
بر اساس آنچه در وب سایت اطلاع رسانی این قرارگاه درج شده، پس از پایان جنگ تحمیلی و در سال 1368 شمسی فرزندان انقلاب دریافتند که دشمن روش مبارزه خود را با نظام و انقلاب اسلامی تغییر داده و از حوزه نظامی وارد حوزه های اقتصادی و فرهنگی شده است. 
از این رو سپاه رسالت و تکلیف دیگری بر دوش خود احساس کرد و بر مبنای اصل 147 قانون اساسی و در راستای اوامر رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) مبنی بر مشارکت در امر بازسازی کشور، بخشی از منابع و توان سازندگی خود را وارد عرصه سازندگی میهن اسلامی با عنوان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) کرد.