صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:

کرمانشاه از امن‌ترین استان‌های کشور برای سرمایه‌گذاری است

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به نقش استان کرمانشاه در سالهای دوران دفاع مقدس، گفت: در حال حاضر این استان...
از امن ترین استانهای کشور برای سرمایه گذاری است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، جاسمی در نشست فعالین اقتصادی استان با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در دولت، گفت: تصویب این منطقه بزودی در مجلس مطرح می شود که از نمایندگان کمیسیون اقتصادی انتظار داریم با دید مثبت به این موضوع نگاه کنند.
جاسمی همچنین با انقاد از وضعیت تعطیلی بخش زیادی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی استان، پیشنهاد داد: شهرک صنعتی فرامان کرمانشاه به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود.
وی همچنین خواستار بازگشایی مرز شوشمی شد و گفت: بازگشایی این مرز بلحاظ امنیتی و همچنین تامین زیرساختها مشکلی ندارد. 
در ادامه شهاب نادری نماینده پاوه و اورامانات نیز مالیات بر ارزش افزوده را یکی از مهمترین مشکلات بخش خصوصی کشور دانست و گفت: تمام کشور از مالیات بر ارزش افزوده رنج می‌برند.
وی معتقد است، هنوز زیرساخت‌های اجرای مالیات بر ارزش افزوده در کشور فراهم نیست و همین امر باعث شده این قانون که قرار بود پنج ساله و به صورت آزمایشی اجرا شود، به مهمترین مشکل فعالان اقتصادی تبدیل شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص منطقه آزاد تجاری قصرشیرین نیز اظهار کرد: علاوه بر تصویب به موقع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، تقاضا داریم منطقه ویژه اقتصادی اورمانات نیز در دستور کار قرار گیرد.
نادری سپس خواستار توجه ویژه به مشکل بیکاری استان شد و افزود: اخیرا سه درصد به نرخ بیکاری استان اضافه شده و این معضل طی سال‌های آینده بیشتر خود را نشان می‌دهد و شاهد پیامدهای آن مانند طلاق، اعتیاد و ... خواهیم بود.
وی در پایان از مزیت‌ها و قدمت کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: کرمانشاه به مهمان نوازی مشهور است و پذیرای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خواهد بود.