صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان شرقی عنوان کرد:

اتمام کامل پروژه اقتصاد مقاومتی بزرگراه تبریز - اهر تا دو سال دیگر

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پروژه اقتصاد مقاومتی ساخت بزرگراه تبریز - اهر به طول ۹۰ کیلومتر مرحل ساخت را در سه قطعه سپری می‌کند از اتمام کامل این پروژه تا تیر ماه ۹۸ خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, جعفر صادق رستمی‌مهر، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی عنوان کرد: تنها پروژه راهسازی اقتصاد مقاومتی استان تکمیل بزرگراه تبریز - اهر به طول ۹۰ کیلومتر است که پیش از این ۲۳ کیلومتر از سمت اهر و هشت کیلومتر از سمت تبریز به بهره‌برداری رسیده و مابقی در سه قطعه در دست اجراست.
رستمی‌مهر افزود: کیلومتر ۲۳ تا ۳۳ توسط شرکت آذرقلعه و کیلومتر ۳۳ تا خواجه توسط شرکت سامان محیط و مابقی نیز در ۱۴ کیلومتر درحال ساخت است. هشت کیلومتر از قطعه سوم یعنی از خواجه به تبریز تا آبان امسال زیربار ترافیک می‌رود و ۱۵ کیلومتر از کیلومتر ۳۳ تا خواجه و پنج کیلومتر از کیلومتر ۲۳ تا ۳۳ یعنی درمجموع ۲۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز تا تیر ماه ۹۸ به زیر بار ترافیک خواهد رفت.
مدیرساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اعتبار امسال این پروژه را ۱۰ میلیارد تومان اعلام  و تاکید کرد: اجرای پروژه تبریز – اهرمنجر به اتصال تبریز به شمال است و کاهش ترافیک و تصادفات محورهای سه راهی خواجه و هریس همچنین اهر به سمت کلیبر و مشکین‌شهر می‌شود.
مهمترین پروژه‌های راهسازی سال ۹۶
وی گفت: علاوه بر پروژه اهر - تبریز، طرح‌های مهمی را امسال دردست اجرا داریم که ازجمله آن‌ها می‌توان به بزرگراه‌های  میانه – سرچم به طول ۱۱ کیلومترو صوفیان – سلماس اشاره کرد. دیگری پروژه بزرگراهی محور بناب - نقده است که ۱۷ کیلومتر آن در استان آذربایجان شرقی واقع شده و به دلیل عدم آزادسازی مسیر و کمبود اعتبار تنها هشت کیلومتر آن را در دست ساخت داریم.
رستمی‌مهر با بیان اینکه ساخت قطعه سوم بزرگراه سراب – سلماس روبه اتمام است، افزود: ساخت محور مرند- ایواوغلی در دو قطعه با موانع و نواقصی چون عدم تملک مسیر مواجه شده که ادامه مسیر به سمت سه راهی ایواوغلی در حال انجام است. ساخت بزرگراه  مرند - جلفا به طول ۶۰ کیلومتر نیز دردست اقدام است که ساخت ۳۰ کیلومتر به منطقه آزاد سپرده شده و از ۳۰ کیلومتر درتعهد وزارت راه و شهرسازی ۲۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی همچنین به پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت سه راهی بناب – مراغه به سمت ملکان خبر داد و گفت: امسال شاهد بهره‌برداری از بزرگراه  تبریز – اسپیران به طول ۱۲ کیلومتر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی ۲۳۴ کیلومتر آزادراه، ۴۱۵ کیلومتر بزرگراه، ۹۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۳۰ کیلومتر راه فرعی و ۵۴۵۶ کیلومتر راه روستایی موجود است، عنوان کرد: اکنون پنج پروژه چهارخطه بزرگراهی در دست اقدام داریم که شامل محور تبریز – اهر، تبریز - مرند، صوفیان – سلماس، آذرشهر- میاندوآب و تبریز – بستان‌آباد است که با تکمیل این محورها مشکل کمبود بزرگراه دراستان برطرف می‌شود. همچنین ساخت آزادراه تبریز – زنجان به پایان رسیده و برای ادامه مسیر به سمت بازرگان قراردادی با شرکت داخلی منعقد شده و آزادراه تبریز – ارومیه نیز در دست احداث است.
رستمی‌مهر با اشاره به کمبود راه روستایی در استان آذربایجان شرقی گفت: برای ساخت راه‌های روستایی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم که امیدواریم با همکاری سازمان برنامه و بودجه تامین شود.
مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی عنوان کرد: امسال به تکمیل پروژه بناب - محمدیار مبلغ چهار میلیارد تومان، برای محور جلفا – اصلاندوز سه میلیارد تومان، برای صوفیان - سلماس ۱۰ میلیارد تومان، به محور سرچم - میانه پنج میلیارد تومان، برای احداث باند دوم سراب – بستان آباد پنج میلیارد تومان و به باند دوم مرند – جلفا نیز شش میلیارد تومان اختصاص یافته است.