صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ادیانی اظهارکرد:

ارتقای ورزش ایران در مجامع بین‌المللی در گرو استعدادیابی است

عضو فراکسیون ورزش مجلس اعتقاد دارد توجه نداشتن به استعدادیابی و سرمایه گذاری درازمدت برای ورزشکاران حلقه مفقوده ورزش است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سیدعلی ادیانی با اشاره به اینکه امروزه توجه نداشتن به رشته‌های پایه و انفرادی در حوزه ورزش کشورمان بیش  از گذشته حس می‌شود، گفت: امروزه بسیاری از کشورهای قدرتمند در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری بزرگی در فدراسیون‌های پایه کرده‌اند و در مسابقات بین‌المللی مانند بازی‌های کشورهای اسلامی دستاورد آن قابل مشاهده بود.
نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه در شرایط کنونی صنعت ورزش کشورمان عموما توجه بیشتری به رشته‌هایی مانند فوتبال و والیبال می‌شود، اظهار کرد: این امر درحالیست که با سرمایه‌گذاری در رشته‌هایی مانند دوومیدانی، رشته‌های آبی و غیره می‌توان مدال‌های رنگارنگ بیشتری کسب کرد و جایگاه ورزش ایران را ارتقاء دهیم.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی به موضوع استعدادیابی و سرمایه گذاری درازمدت برای ورزشکاران از دوران سنی پایین‌تر توجه جدی نمی‌شود و به  عبارتی دیگر این مهم تبدیل به حلقه مفقوده ورزش شده است، اظهار کرد: باید بتوان از ظرفیت مدارس به منظور پرورش استعدادهای ورزشی بهره مناسبی برد و از سنین پایین قهرمانان ورزشی را پرورش داد.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کاروان ایران در چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی توانست مدال‌های بیشتری نسبت به مسابقات گذشته بدست بیاورد اما نباید از یاد برد که نسبت به دوره‌های گذشته یک رتبه افت داشتیم که قابل تامل است از این رو مسئولان و متولیان صنعت ورزش باید با برنامه ریزی و سیاستگذاری توجه جدی به توسعه و رشد در رشته‌های پایه و انفرادی داشته باشند تا بتوان در مسابقات آتی نتایج بهتری بدست بیاید.