صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس اتحادیه نانوایان سنتی خبر داد:

افزایش ساعت کار نانوایی‌های کل کشور

رییس اتحادیه نانوایان سنتی گفت: هرچند قیمت نان‌های سنتی از سال 93 تغییر نکرده است، اما نان تا پایان ماه رمضان با قیمت‌های فعلی عرضه خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، قاسم زراعتکار در خصوص شرایط کاری نانوایی‌های سنتی در ماه رمضان گفت: 82 هزار واحد صنفی نانوایی سنتی در کشور مشغول به فعالیت هستند. نانوایی های سنتی 95 درصد نان سفره مردم را تامین می کنند.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان امسال هم این واحدهای سنتی با افزایش ساعت کار به ارائه خدمات بهتر به مشتریان می پردازند. به طوری که اغلب نانوایی ها از صبح کار پخت را شروع می کنند و تا بعد از افطار فعالیت می کنند.
زراعتکار با بیان اینکه امسال در تامین آرد با مشکلی مواجه نیستیم، تصریح کرد: 80 درصد آرد مورد نیاز واحدهای صنفی توسط شرکت آرد و غله تامین می شود و 20 درصد آرد هم به صورت آزاد تهیه می شود. که در بخش اول، کیفیت آردهایی که به واحدها صنفی می رسد، مورد توجه است. در این بخش نانوایی ها می توانند در صورت پایین بودن کیفیت آرد، از قبول محموله خودداری کنند و شرکت موظف است آرد را تعویض کند.
وی ادامه داد: مردم هم در صورت مواجه شدن با نان هایی با کیفیت پایین می توانند از طریق شماره تلفن 124 و 77503313 داخلی 120 شکایت های خود را در خصوص کیفیت پایین نان گزارش کنند.
رییس اتحادیه نانوایان سنتی تاکید کرد: در آردی که شرکت آرد و غله برای واحدهای تولیدی نان تامین می کند، نانوایی ها حق انتخاب ندارند، که این موضوع هم در طول سال های گذشته همواره مورد اعتراض شدید نانوایی ها قرار داشته است. چرا که نانوایی یک واحد تولیدی است و می بایست در انتخاب مواد مصرفی خود صاحب حق باشد. اما در حال حاضر تنها تمهیداتی که اندیشیده شده این است که نانوایی ها در صورت پایین بودن کیفیت آرد بتوانند شرکت را مجبور به تعویض آرد کند.
زراعتکار در بخش دیگری از صحبت خود از نانوایی های کل کشور تقاضا کرد در خصوص تامین نان با کیفیت کوتاهی نکنند و همه تلاش خود را برای عرضه بهتر نان به کار بندند.