صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مرکز طرح ملی گیاهان دارویی خبر داد:

حمایت از کسب و کارهای مرتبط با صنعت گیاهان دارویی در فضای مجازی

با عنایت به ابلاغیه وزیر محترم جهاد کشاورزی "طرح ملی گیاهان دارویی" بعنوان یک مرکز مستقل...
 با اهداف "تنوع بخشی، توسعه کشت، احیاء رویشگاه های طبیعی، بهبود ارقام گیاهان دارویی به ویژه ارقام نادر و منحصر به فرد بومی، زراعی نمودن گیاهان دارویی و مرتعی، سازماندهی و برنامه ریزی و بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی جهت گذر از خام فروشی به افزایش ارزش افزوده برای صادرات گیاهان دارویی" با مدیریت دکتر پیمان یوسفی آذر از مهرماه سال 1395 آغاز به فعالیت نمود.
به گزارش کسب و کار نیوز، از آنجا که صنعت گیاهان دارویی به صورت زنجیره ای از فعالیت ها و فرآیند ها است، می بایست به هر یک از حلقه های این زنجیره نگاهی ویژه داشت. تولید نهاده، گیاه، آماده سازی محصول، نگهداری، حمل و نقل، فرآوری اولیه و نهایی، بازار داخلی و بین المللی حلقه های این زنجیره را تشکیل می دهند.
با نگاهی به وضعیت کنونی گیاهان دارویی کشور مشاهده می شود در کلیه حلقه های این زنجیره اشکالات و کمبود های جدی وجود دارد که علاوه بر عدم ایجاد کارایی لازم ، دیگر حلقه های زنجیره را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.
لذا مرکز طرح ملی گیاهان دارویی سیاست ها و برنامه های خود را بر اساس زنجیره ارزش صنعت گیاهان دارویی ترسیم نمود و تاکنون فعالیت های قابل توجهی را در راستای تحقق آنها انجام داده است.
با توجه به نامگذاری امسال به نام "اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال" و با عنایت به ظرفیت های بالقوه فضای مجازی در ایجاد اشتغال، این مرکز توسعه کسب و کارهای مرتبط با حلقه های زنجیره ارزش صنعت گیاهان دارویی در فضای مجازی را در دستور کار قرار داده است. لذا از فعالان و صاحبنظران بخش گیاهان دارویی دعوت می گردد طرح ها و ایده های خود جهت ایجاد و توسعه کلیه کسب و کارهای مرتبط (در قالب فعالیت های فروش، بازاریابی، مشاوره فنی، اطلاع رسانی، انتقال دانش و ...) با این بخش در فضای مجازی را به این دفتر ارایه دهند (در قالب فعالیت های فروش، بازاریابی، مشاوره فنی، اطلاع رسانی، انتقال دانش و ...)  تا پس از انتخاب طرح های برتر، همکاری و حمایت های لازم در خصوص راه اندازی و اجرای آنها صورت پذیرد.
خواهشمند است طرح ها و ایده های خود را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل
m.noorzad@agri-jahad.org ویا آدرس تلگرام@drmnm  ارسال نمایید.