صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در معاملات بورس تهران رخ داد

شاخص کل ۲۱ واحد رشد کرد

در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته دماسنج بازار سرمایه ۲۱ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن با رشد ۴۴ واحدی مواجه شد.

 امروز تعداد زیادی از نمادها در گروه‌های مختلف با افت در قیمت پایانی مواجه شدند.

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، امروز (چهارشنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۱ واحد رشد کرد و به رقم ۸۱ هزار و ۹۴۶ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۴۴ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۷۰۲ واحدی را تجربه کرد.
شاخص آزاد شناور نیز با صعود ۲۹ واحدی به رقم ۸۸ هزار و ۷۵۸ واحدی رسید و شاخص بازار اول با ۱۹ واحد رشد تا تراز ۵۶ هزار و ۱۰ واحدی بالا رفت. علاوه بر این شاخص بازار دوم ۲۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷۱ هزار و ۵۷۱ واحدی رسید.
در معاملات امروز نماد خدمات انفورماتیک با ۳۷ واحد تاثیر مثبت بر روی شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت. پس از این نماد شرکت ارتباطات سیار ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی خارک و صنعتی و معدنی گلگهر بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار داشتند.
در طرف مقابل گروه مپنا با ۲۴ واحد تاثیر منفی روی شاخص کل بیشترین نقش منفی را در نوسانات نزولی دماسنج بازار داشت. پس از این نماد پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سعی کردند تا نگذارند شاخص کل بیش از این رشد کند.
امروز در گروه خودرو تعدادی از نمادها تا حدود یک درصد افت کردند و تعداد دیگری از نمادها مقداری روند رو به رشد را پیش گرفتند.
همچنین در گروه فلزات اساسی نمادهایی همچون ملی سرب و روی ایران، فوروسلیس ایران و کالسیمین جزو نمادهایی بودند که روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند و در طرف مقابل نمادهایی همچون فرآوری مواد معدنی ایران، صنایع فولاد آلیاژی یزد و زرین معدن آسیا و تعداد دیگری از نمادها روند رو به افزایش را در قیمت پایانی در پیش گرفتند.
در گروه قند و شکر نیز امروز به جز تعداد اندکی از نمادها مابقی برخلاف روزهای گذشته روند کاهشی را تجربه کردند.
در گروه محصولات شیمیایی تعدادی از نمادها توانستند در قیمت پایانی روند رشد را نشان دهند اما تعداد بیشتری از آنها با روند رو به کاهش در قیمت پایانی مواجه شدند.
ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز به رقم ۵۸۵ میلیارد و ۲۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۵۲ میلیون و ۴۶۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۴۹ هزار نوبت داد و ستد بود.
آیفکس نیز امروز یک واحد رشد کرد و به رقم ۹۲۶.۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۰۴ میلیارد و ۶۶۹ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۰۲ میلیون و ۱۱۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله بود.