صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرپایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی خراسان جنوبی گفت:

خراسان جنوبی بهشت معادن شرق کشور

مدیرپایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی بهشت معادن شرق کشور است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری سنگ ایران ، اعظم حسینایی افزود: پایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی خراسان جنوبی به منظور معرفی ظرفیت ها و توانمندی های خراسان جنوبی در حوزه سنگ و معدن به صورت پاویون در نمایشگاه بین المللی سنگ ایران که در شهر محلات برگزار می شود حضور خواهد داشت.
حسینایی گفت: انگیزه ما از حضور در نمایشگاه بین المللی سنگ ایران معرفی توانمندی های خراسان جنوبی در حوزه سنگ های کوپ و بریده است، مخصوصا سنگ کوپ که این منطقه در این خصوص ظرفیت های بسیار زیادی دارد.
وی افزود: پایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی بیرجند در اسفند ماه سال ۹۵ با حضور مسئولین افتتاح شد، این پایانه در آینده ای نزدیک مکانی خواهد شد برای نشان دادن تمامی ظرفیت های معادن سنگ خراسان جنوبی. در این پایانه ۳۰۰۰ متر سالن برای امور دفتری در نظر گرفته شده و ۹۰۰ متر برای نمایشگاه دائمی سنگ.
مدیرپایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی فاصله بسیار کمی با کشور افغانستان دارد به طور حتم روی بازاراین کشور کار خواهیم کرد. صادرات ۱۵۰۰۰ متر سنگ مرمریت به عراق از جمله اقداماتی است که تاکنون در زمینه صادرات توسط این پایانه انجام شده است.
حسینایی افزود: در نظر داریم که این پایانه فعالیت های خود را به صورت فرااستانی و حتی بین المللی انجام دهد، این پایانه در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی واقع شده و از معافیت های مالیاتی برخوردار است پس می توان فعالیت های صادراتی را به راحتی از این منطقه انجام داد.
وی ادامه داد: به زودی یک کارخانه فراوری سنگ با استاندارهای صادراتی در این منطقه ایجاد و سنگ های فرآوری شده این کارخانه به صورت مستقیم به خارج از کشور صادر خواهد شد. با ظرفیت هایی که در خراسان جنوبی در زمینه سنگ وجود دارد به طور حتم کار صادرات به خوبی انجام خواهد پذیرفت.
مدیرپایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی خراسان جنوبی گفت: سنگ خراسان جنوبی به اندازه کافی به دنیا معرفی نشده است و باید در این زمینه تلاش های بیشتری صورت پذیرد البته نمونه هایی از سنگ خراسان جنوبی در مراکز مهم دنیا به چشم می خورد؛ مثل سنگ گرانیت سبزی که پشت تریبون سازمان ملل است اما باید در زمینه معرفی سنگ خراسان جنوبی به دنیا بیش از پیش تلاش کرد.