صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

پیروانی:

به قدرت بدنی زامبیا باختیم

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران می‌گوید قدرت بدنی زامبیا باعث پیروزی این تیم مقابل ایران شده است.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال جوانان ایران امروز در دومین دیدار خود از مرحله گروهی جام جهانی زیر 20 کره جنوبی به مصاف زامبیا رفت و در حالی که با دو گل از این تیم پیش افتاده بود در نیمه دوم بازی را با حساب 4 بر 2 واگذار کرد تا برای صعود به مرحله بعد چشم به دیدار با پرتغال داشته باشد.
امیرحسین پیروانی سرمربی تیم ایران در نشست خبری این مسابقه درباره شکست تیمش اظهار کرد: ما بازی را خوب شروع کردیم اما در نیمه دوم به دلیل شرایط بدنی بازیکنان نسبت به زامبیا کم آوردیم و این مشکل باعث شد که در عرض 13 دقیقه 4 گل دریافت کنیم.
او درباره بازی سوم تیمش مقابل پرتغال گفت: باید با بازیکنان صحبت کنیم و آن‌ها را برای دیدار با این تیم آماده کنیم. ما هنوز شانس خوبی برای صعود از گروه داریم.
سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران در پاسخ به این سوال که آیا تصور می‌کرد تیمش پس از برتری ۲ بر صفر با ۲ گل از زامبیا عقب بیفتد، خاطرنشان کرد: ما از نظر بدنی کم آوردیم و زامبیا توپ و میدان را در اختیار گرفت و توانست ۴ بار دروازه ما را باز کند.
پیروانی در پاسخ به این سوال که آیا کم‌تجربگی ناشی از بازی‌های کم دوستانه و حضور نداشتن در تورنمنت‌های بین‌المللی باعث این شکست و ناتوانی در خروج از بحران مقابل زامبیا شده است، تاکید کرد: می‌خواهم از عملکرد بازیکنانم ستایش کنم. طبیعی است که بازیکنان ما تجربه چنین بازی‌هایی را نداشته باشند چرا که زمان کمی برای آماده کردن تیم داشتیم. زمانی که مجوز حضور در جام جهانی را به دست آوردیم تیم ما از شرایط بدنی بسیار خوبی برخوردار بود که می‌توانستیم در ۲۰-۳۰ دقیقه پایانی تیم‌های حریف را فلج کنیم.
او اضافه کرد: لیگ برتر ما به تازگی به پایان رسیده و اکثر بازیکنان از این لیگ فرسایشی خسته هستند. ما زمانی نداشتیم که بازیکنان را به طور کامل آماده کنیم. در همین مدت زمان هم بازیکنان با تمام قدرت‌شان ظاهر شدند. طبیعی است که باید تجربه بیشتری را برای این بازی‌ها داشته باشند. بارها و بارها به بازیکنان گفتم که بازی را بهتر اداره کنند اما آن‌ها تحت تاثیر هیجان بازی نتوانستند این کار را به خوبی انجام دهند. این طبیعت فوتبال است. بازیکنانم بسیار شاداب و جوانمردانه بازی کردند. از عملکرد آن‌ها رضایت کامل دارم. قطعا باید این اشتباهات را جبران کنیم و خودمان را برای یک بازی خوب مقابل پرتغال آماده کنیم. بسیار امیدوار هستیم که از این گروه صعود کنیم. ما با این هدف در رقابت‌ها حاضر شدیم.