صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت:

بانوان روستاهای استان بوشهر کارآفرین شدند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح امید اجتماعی در استان بوشهر ۲۹۰۲ نفر از روستائیان و مددجویان..
 کمیته امداد آموزش‌های مهارتی در عرصه توسعه اشتغالزایی فرا گرفتند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، عبدالرسول کازرونی در نشست با مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه مهارت‌افزایی نقش مهمی در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی دارد افزود: طرح‌های مهارت‌افزایی بر اساس ظرفیت‌های روستاها و شهرهای استان بوشهر برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر اجراء شده است.
کازرونی با اشاره به اجرای طرح امید اجتماعی و نقش آن در توانمند سازی زنان روستایی استان بوشهر گفت: برای توانمند سازی روستائیان طرح امید اجتماعی  تفاهم نامه سه جانبه بین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد شد که در نهایت در سال 95 منجر به توانمندسازی زنان روستائی شد.
وی در خصوص تفاهم نامه همکاری با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز افزود: در راستای تفاهم نامه همکاری با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال 95 تعداد 3 هزار نفر طی 214 دوره در 9 شهرستان استان بوشهر و 14 مرکز آموزشی ،مهارت لازم را کسب کردند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از  انعقاد تفام‌نامه آموزشی با نیروگاه اتمی بوشهر خبرداد و گفت: درراستای انعقاد تفاهم نامه آموزشی با نیروگاه اتمی بوشهر در سال 95 تعداد 360 نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های بوشهر،دشتی و دشتستان طی 28 دوره آموزشی مهارت‌های لازم را برای تامین نیاز نیروگاه اتمی در فاز جدید کسب کردند.
کازرونی افزود: در پایان دوره آموزشی گواهینامه مهارتی مشترک از سوی آموزش فنی و حرفه‌ای و نیروگاه اتمی برای مهارت دیدگان صادر می‌شود تا در صورت نیاز نیروگاه به نیروی کار آموزش دیده این مهارت آموزان در اولویت کاری قرار بگیرند.
وی از توسعه آموزش‌های مهارتی در بین اقشار مختلف جامعه با نگاه به توانمندسازی و ارتقاء مهارتی اقشار مختلف خبر داد و گفت: در این راستا تفاهم نامه‌های همکاری با  دستگاه‌ها، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، نهاد و سایر ادارات  استان بوشهرمنعقد شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه با تعامل سازنده با دیگر دستگاه‌های اجرایی همگام با شعار سال « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بر اساس نیاز بازار کار دوره‌های مهارتی مورد نیاز را از شرکای آموزشی خود احصاء کرده و در راستای توانمندسازی مهارت آموزان بکار می‌گیریم افزود: بر اساس تقاضای صندوق کارآفرینی امید استان امسال دوره‌های آموزشی بازار یابی و برندسازی را برای متقاضیان این صندوق برگزار خواهیم کرد تا در راه‌اندازی کسب و کارهای نوین و اعطای تهسیلات به مهارت آموختگان از طرف صندوق تعامل بیشتری صورت گیرد.
کازرونی گفت: با توانمند سازی یک‌هزار و 813 نفر از مددجویان کمیته امداد در روستاها و کانون‌های عشایر و شعب شهری  استان گامی اساسی برای اشتغال مددجویان برداشته  شده که تقریبا 60 درصد از این افراد با اعطای تهسیلات از سوی کمیته امداد به مشاغل خرد پرداخته‌اند.
وی با اشاره به توانمندسازی روستائیان و عشایر و ارتقاء مهارت آنان افزود: آموزش‌های مهارتی در قالب 225 دوره آموزشی و با تنوع 102 حرفه در  54 مکان روستایی و عشایری و 20 مکان سیار شهری  در سطح استان برگزار شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به آغاز ثبت نام هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از 15 فروردین تا 23 تیر ماه گفت: ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه ریزی برای رفع آنها ،شناسایی کمبودهای آموزشی مهارت، ارتقاء سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور، ایجاد انگیزه در جوانان برای کسب مهارت و فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم بین جوانان کشور از جمله اهداف برگزاری این مسابقات در سطح کشور است.