صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون شرکت مخابرات:

برای تغییر نام یا وصل تلفن به حضور مالک نیازی نیست

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با تاکید بر تلاش برای ساده‌سازی ارائه خدمات مخابرات،

از حذف حضور مالک برای تغییر نام خط تلفن و وصل کردن یک‌طرفه تلفن‌هایی که به علت بدهی صورت دوطرفه قطع شده بودند خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،  داوود زارعیان  با اشاره به ساده‌سازی ارائه خدمات برای دفتر امور مشترکان مخابرات اظهار کرد: ساده‌سازی خدمات در چند حوزه وجود دارد. بخش اول که درخواست‌های زیادی در مورد آن وجود داشت، مساله‌ی نقل و انتقال تلفن بود. این کار در گذشته با حضور مالک انجام می‌شد اما ما در طرح ساده‌سازی حضور مالک را حذف کردیم.
وی ادامه داد: بدین ترتیب هر کس در هر مکانی که تلفن را خریداری کرده اگر فقط در سند ذکر شده باشد، همکاران ما تلفن را به نام می‌زنند و اگر ذکر نشده باشد با ارائه سند و درخواست خریدار، این کار انجام می‌شود. این طرح در سراسر کشور مورد استقبال قرار گرفته و تقریبا بیشتر مشترکانی که دارای مشکل بودند مراجعه کرده و تلفن را به نام خود ثبت کردند.
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به موضوع حذف مدارک اضافی در ثبت‌نام توضیح داد: بحث دیگر موضوع حذف مدارک اضافی است. ما تمامی مدارک از جمله کپی شناسنامه و سند و غیره را که قبلا برای ثبت‌نام دریافت می‌کردیم، حذف کرده و اکنون ثبت‌نام با کپی کارت ملی انجام می‌شود. همچنین امکان ثبت‌نام از طریق پورتال به صورت غیرحضوری را فراهم کردیم که هم در حوزه تلفن ثابت و هم ADSL این طرح اجرا می‌شود.
زارعیان در ادامه درباره وصل تلفن‌هایی که به صورت دوطرفه قطع شده‌اند، بیان کرد: بحث دیگر، وصل کردن تلفن‌ها برای مشترکینی است که به علت عدم پرداخت بدهی تلفن‌شان دوطرفه قطع شده است. بنابراین تلفن‌های کسانی که بدهی‌شان به ودیعه نرسیده، یک‌طرفه وصل می‌شود و در صورتی که مشترکین بدهی خود را پرداخت کنند، تلفن آنها مجددا وصل خواهد شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که به سمت ساده‌تر کردن طرح برویم. بنابراین حذف کاغذ، پرونده و مراجعه را در دستور کار داریم. البته اگر کسی علاقه‌مند بود می‌تواند حضور یابد، اما ما در برنامه داریم که تا پایان امسال حذف کاغذ و مشتری را به‌طور کامل در دفاتر اجرا کنیم. ثبت‌نام و پرداخت از طریق پورتال نیز آغاز شده است. مکانیزه کردن دفاتر، امضای دیجیتالی و حذف کاغذ را نیز در دستور کار داریم که در تهران شروع شده و برخی از مراکز منطقه ۸ آغاز شده‌اند تا بتوانیم تا پایان سال کاغذ را حذف کنیم.